کد خبر: ۵۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 10
شفا آنلاين-ترب از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است و از زمانهای بسیار قدیم برای درمان بسیاری از بیماریها بكار می رفته است .

1)ترب برای دفع سنگهای صفراوی مفید است .

2)ترب در بعضی از اشخاص تولید گاز و آروغ می كند و تخم آن گاز و نفخ را از بین می برد .

3)ترب برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است .

4)برگ ترب اگر با غذا خورده شود به هضم غذا كمك می كند .

5)آب برگ ترب برای تقویت چشم مفید است .

6)ترب برای درمان یرقان مفید است .

7)تخم ترب درد را تسكین می دهد .

8)در صورت مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سكنجبین به بیمار بدهید باعث استفراغ می شود و معده را پاك می كند .

9)برای مداوای زخم های بدن از ترب و عسل ضماد تهیه كرده و روی زخم بگذارید .

10) دم كرده ترب ادرار آور است و برای درمان حبس البول بكار می رود .

11)تخم ترب ادرار آور و قاعده آور است .

12)اگر دست یا پای شما سرما زده است ترب را در آّب بجوشانید و بگذارید تا كمی سرد شود بطوریكه دست را نسوزاند سپس عضو سرما زده را چند بار در روز در این جوشانده قرار دهید .

13)دم كرده ریشه ترب تقویت كننده بدن است .

14)برای دفع سنگ كیسه صفرا و سرفه های تشنج آور از ترب بصورت زیر استفاده كنید :

در یك ترب بزرگ حفره ای ایجاد كرده و همچنین در ته آنهم سوراخ ریزی بوجود آورید بطوریكه آّب قطره قطره از آن خارج شود . سپس مقداری شكر در حفره ریخته و آنرا با آب پر كنید و ترب را در دهانه شیشه یا استكانی قرار دهید كه آب آن قطره قطره از سوراخ ریز ته ترب خارج شده و در داخل شیشه یا استكان پر شود . این آب را چند بار در روز بنوشید .

15)خوردن تخم ترب ترشح شیر را زیاد می كند .

16)جوشانده ترب برای درمان اسهال خونی مفید است .

17)تخم ترب اشتها آور است.

18)برای از بین بردن تب، تخم ترب را دم كرده و به بیمار بدهید .

19) تخم ترب بصورت ضماد برای ورم پستان در مادران شیرده استفاده می شود .

 

اسراف در خوردن ترب موجب دل پیچه شده و برای دندان و گلو مضر استاندامهای مورد استفاده این گیاه برگ ، دانه و ریشه غده ای آن می باشند . ریشه این گیاه دارای یک گلوکوزید گوگرد دار و چندین مادهُ معدنی می باشد که دارای مواد غذایی زیادی است .

 

این گیاه محرک و دارای خواص اکسپکتورانت و ضد اسکوربوت ، وضد کم خونی ، محرک کبد و کیسه صفرا و تقویت کنندهُ دستگاه تنفسی ، اشتها آور ، هضم کننده ، و آرامبخش می باشد ، کمبود مواد معدنی بدن را مرتفع می سازد و در رفع بیماریهای دهان و پیوره موُثر است .

 

آب تربچه رنگ چهره را باز و روشن می کند ، نیروبخش است ، گرفتگی کبد را رفع می سازد سنگ صفرا را از میان می برد، آلرژیها و خارشها ، کهیر ، یرقان و سرفه های خشک مرتفع می گردند . مصرف آن به افرادی که در ریه های آنها بلغم جمع می شود وایجاد ناراحتی می کند توصیه می شود . طبیعت این گیاه گرم و تراست گرمی پوست و برگــــش زیـــــــاد تر از مغز آن است.

 

آب تربچه سیاه بهتر است و برای سرفه های رطوبی نیز مفید است. ادرار را نیز زیاد می کند و سنگ مثانه را دفع میکند.آب تربچه جهت رفع سنگ کلیه بسیار کارساز است . تربچه ویتامین C ، آهن ، منیزیم و پتاسیم فراوانی دارد . طعم تند آن مربوط به مادهُ سینئول است .

 

تربچه دارای کمی مواد قندی ، نشاسته ، مواد چرب ، اسید فسفریک ، هیدروکربنه و مواد ازته و مقدار مناسبی ویتامین B و کاروتن می باشد. آب تربچه اگر بطور عادی مصرف شود خاصیت پاک کنندگی و نرم سازی بدن بخصوص در مخاطهای بینی ، سلولها ، مجاری معده ، کیسه صفرا ، کبد ، روده ها ، کلیه و ریه ها را دارد . و برای معالجه روماتیسم موُثر است .

 

آب تربچه را بایست با سایر آب میوه جات و سبزیها تواُم نمود ، چون خالص آن طعم تندی دارد . جهت مصرف و آبگیری تربچه های قزمز تازه و جوانه های سبز همراه با برگ انتخاب شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: