کد خبر: ۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 07
رئیس انجمن جراحان قلب ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن جراحان قلب ایران با اشاره به این که دستمزد جراحان قلب در کتاب تعرفه جدید مورد رضایت ما و انجمن قلب نیست تصریح کرد: در واقع به هیچ عنوان از این وضعیت راضی نیستیم زیرا این کار خیلی خام انجام شده است.

دکتر محمدعلی یوسف نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین افزود: این کار برای انجام ابتدا باید پس ازمطالعه در گروه، کارشناسی شده و سپس کد حرفه ای به گونه ای که همه راضی باشند ارائه  شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پزشکی کاری را انجام می دهد باید ازحقوق ودستمزدش راضی باشد؛ در حقیقت نباید احساس کند حقش نسبت به گروه های دیگر نادیده گرفته شده است؛ بالطبع بروزاین قبیل مشکلات در آینده نیزتأثیر بیشتری در پی خواهد داشت.

یوسف نیا تصریح کرد: وزارت بهداشت باید مقداری نگاه کارشناسانه تری به این موضوع می داشت .البته واقعیت امر اینستکه این نگاه  با ارائه بهترین تصمیم فقط در انجمن جراحان قلب وجوددارد. زیرا آنها در عمق کارومسایل مربوطه هستند و ریزه کاری ها را می دانند.

Bildergebnis für ‫جراحی قلب‬‎

وی همچنین با انتقاد ازوضعیت توریسم درمانی ایران در مورد بیماران قلبی خارجی نیز توضیح داد: از کشورهای غربی برای انجام عمل جراحی به کشور ما سفر می کنند اما به صورت بسیار پراکنده؛ حال آن که این وضعیت می تواند درسایه مدیریت بهترواطلاع رسانی بسیارقوی تر بهتر از این باشد.

 رئیس انجمن جراحان قلب ایران یادآور شد: در واقع فکر می کنم برای افزایش توریسم درزمینه بیماران قلبی باید تسهیلاتمان از نظر مملکتی، اجتماعی و سرویس دهی نیزبه شکل مطلوبی بهبود یابد.

به گفته وی ما باید سرویس دهی خوب و در حد استاندارد داشته باشیم در حالی که الان اصلأ این گونه نیست، واقعیت امر هم اینستکه بسیاری ازکشورهای دیگر،ازطریق صنعت توریسم به خصوص توریسم سلامت درآمدهای بسیار قابل توجهی دارند اما ما نه. پس یک جای کار عیب دارد که باید برطرف شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: