کد خبر: ۵۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 06
شفا آنلاین:در واقع عادات، عكس العمل هاي اكتسابي ما نسبت به محرك ها هستند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر نصیر دهقان عضو انجمن بین المللی تخقیقات تنباکو و سیگار گفت: با پيشرفت علم و تكنولوژي از يك طرف و افزايش رو به رشد شناخت زواياي وجود انسان از طرف طرف ديگر، ما را بر اين وا مي دارد كه گاهي در بعضي از اصلاحات و ضرب المثل ها تامل بيشتري كرده و گاهي تبصره اي كار بردي بر آن اضافه نماييم تا با سبك زندگي امروزي ما سنخيت بيشتري داشته باشند.
 
احتمالا همه ما اين گفته را كه ترك عادت موجب مرض است را تاكنون بارها شنيده ايم ولي آيا تا با حال شده كه به عمق معناي آن نيز تامل بيشتري بكنيم؟فكر مي كنيد بهتر نيست كه اين ضرب المثل اين گونه تكميل شود كه ترك عادت خوب موجب مرض است؟ مگر ترك عادات بد چيزي غير منافع جسمي و روحي براي فرد به ارمغان مي آورد؟

وی افزود:  فردي كه عادت به مصرف سيگاريا انواعي از مواد مخدر دارد، با كنار گذاشتن اين عادت خود بر طول و عرض زندگي خود می افزاید ما انسان هاي قرن ٢١ مي كوشيم تا با كنار گذاشتن عادت مضر از يك سو و با تقويت عادات سودمند خود مي كوشيم در جهت ارتقاي جسم و روان خود و عزيزانمان گام برداريم.در واقع يكي از شایع‌ترین مواردی که افراد سیگاری را ترغیب به سیگارکشیدن می‌کند، خستگی و احساس خستگی است که می‌توان بر آن غلبه کرد.

دهقان تصریح کرد: احساس خستگی به معنی خسته ‌شدن از یکنواختی، کسالت و تکرار است. تکرار و یکنواختی از عادت‌های قدیم شما شکل می‌پذیرد. به عنوان مثال، شما ممکن است بعد از اتمام کار روزانه و بازگشت به منزل از برنامه هر روزه و تکراری خود پیروی کنید یعنی اول غذایی بخورید، بعد مدتی تلویزیون تماشا کنید و دست آخر به رختخواب بروید. این یکنواختی نه تنها برای شما ملال‌انگیز است بلکه به نحوی از شما دعوت می‌کند که سیگار را در بخشی از این برنامه قرار دهید.

وی خاطر نشان کرد: اگر در برنامه روزانه خود سیگار را برای غلبه بر خستگی‌ها گنجانده‌اید و احساس انزوا و تنهایی می‌کنید، وقت آن رسیده است که تغییراتی در برنامه زندگی خود بدهید. تغییر در برنامه‌های یکنواخت زندگی به شما کمک می‌کند که احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید و برای پرکردن اوقات فراغت از خطر افتادن به دام سیگار در امان باشید.
برچسب ها: انجمن ، تخقیقات ، سیگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: