کد خبر: ۵۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 05
شفا آنلاين-رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با تأکید بر لزوم تجویز عینک بر اساس اصول علمی گفت: در تهیه عینک باید به جایگیری عینک بر نقاط عصبی مانند مثلث بینی و پشت گوش دقت کرد.

به گزارش شفا آنلاين،علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: این که پل بینی به چه شکل بر روی بینی قرار بگیرد که ایجاد حساسیت پوستی و زخم نکند و یا فشار زیادی به بینی تحمیل نکند باید مد نظر قرار گیرد چرا که منطقه اطراف بینی منطقه‌ای بسیار حساس است.


وی تصریح کرد: مثلث بالای لب تا نقطه بین چشم ما از نظر عصبی و عروقی بسیار حساس است چرا که شمار زیادی عروق خونی و عصب از آن می‌گذرد بنابر این عینکی که پل بینی مناسبی نداشته باشد باعث می‌شود فرد واکنش‌های عصبی نامناسب از خود بروز دهد یا به زودی خسته شود و به علت احساس خستگی از کار آن را تعطیل کند.

میرزاجانی گفت:‌بنابر این یک فریم عینک مناسب از نظر مسائل پزشکی و بهداشتی باید طوری باشد که به نواحی مختلف صورت و گوش آسیب نزند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: فرورفتگی در پشت گوش و پشت استخوان ماستواید وجود دارد که مرکز عصبی است و چنانچه دسته فریم‌های عینک به شکل مناسب در آنجا قرار نگیرد واکنش‌های عصبی و سردرد ایجاد می‌کند و تحمل عینک را برای فرد سخت می‌کند.





فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: