کد خبر: ۵۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 04
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران هشدار داد:
شفاآنلاین-رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به فروش لنز و عدسی در مراکز مختلف شهر گفت: استفاده از لنزهای تماسی بی کیفیت که در فروشگاه‌های فاقد مجوز ارائه می‌شود برای چشم عوارض ایجاد می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه عینک و عدسی در این است که این محصولات در مراکز فاقد مجوز در سطح شهر فروخته می‌شود که متأسفانه برخی از این محصولات فاقد کیفیت بوده و چشم را دچار عارضه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی لنزهای تماسی ارزان قیمت و در حدود 20 هزار تومان است که کیفیت پایینی دارند و از آنجا که عبوردهی اکسیژن را برای چشم تضمین نمی‌کنند، چشم دچار عارضه می‌شود.

میرزاجانی تاکید کرد: همین مشکل را در خصوص عینک‌های آفتابی بی‌کیفیت نیز داریم چرا که این عینک‌ها اشعه UV یا فوق بنفش را جذب نمی‌کنند و از طرف دیگر به علت تاریک کردن اطراف چشم باعث می‌شود که مردمک چشم بیش از دو برابر باز شود و به همین سبب اشعه فوق بنفش بیش از مقدار عادی وارد چشم می‌شود چرا که عینک این اشعه را جذب نمی‌کند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: استفاده از عینک‌های آفتابی عرضه شده در مراکز غیرمجاز و حتی کنار پیاده‌رو نه تنها برای چشم مفید نیست بلکه در مواردی عوارضی جبران ناپذیر دارد چرا که چگالی نور وارد شده به چشم و در نتیجه اشعه فوق بنفش را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در مورد ورود برخی عدسی‌های غیر استاندارد به کشور نیز کنترلی صورت نمی‌گیرد و متاسفانه این عدسی‌ها در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میرزاجانی یکی دیگر از مشکلات حوزه عینک و عدسی را استفاده از عینک‌های آماده برای مطالعه در کوتاه مدت دانست و گفت: برخی از این عینک‌های یکبار مصرف در طولانی مدت استفاده می‌کنند، در صورتی که این عینک‌ها بدین شرط تولید شده‌اند که در صورت فقدان عینک و در مدتی کوتاه استفاده شوند.

رئیس انجمن اپتومتری ایران تاکید کرد: ویژگی‌های ساختاری مناسب در این عینک‌های آماده وجود ندارد و کانون‌های آن با چشم منطبق نیست بنابراین استفاده از آن برای چشم مناسب نیست.
فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: