کد خبر: ۵۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 04
شفاآنلاین_درمان نشدن و باقي ماندن بزرگي لوزه سوم در کودکان مي تواند موجب دراز شدن صورت آنها شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر مريم اعتمادي، متخصص گوش، حلق و بيني با اشاره به قرارگيري دو لوزه کامي در دو طرف حلق، اظهار کرد: لوزه سوم در وسط اين دو لوزه قرار دارد که گاهي بزرگ مي شود و بزرگي آن در افراد باقي مي ماند.

اعتمادي تصريح کرد: بزرگ شدن لوزه سوم و باقي  ماندن آن در اين حالت بيشتر در کودکان رخ مي دهد و کودکاني که سالي چند بار دچار سرماخوردگي و گلو دردهاي چرکي مي شوند و کار آنها به مصرف آنتي بيوتيک مي رسد، بيشتر دچار اين حالت مي شوند.

اين متخصص گوش، حلق و بيني افزود: بزرگ ماندن لوزه سوم موجب مي شود کودک نتواند به راحتي تنفس کند از اين رو موقع خواب خروپف مي کند و به صورت تو دماغي حرف مي زند.

اعتمادي با بيان اينکه در مراحل اوليه درمان دارويي براي کوچک  کردن لوزه سوم تجويز مي شود، اظهار کرد: اگر بزرگي لوزه سوم شديد باشد و درمان دارويي کارساز نباشد، از عمل جراحي براي درمان آن استفاده مي شود.

وي تصريح کرد: در موارد شديد بزرگ شدن لوزه سوم و در صورت درمان نشدن، شکل فک کودک دچار تغيير مي شود و صورت او فرم کشيده و دراز پيدا مي کند و به خاطر نفس کشيدن با دهان باز در موقع خواب شکل صورت او عوض مي شود.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه افزود: از والدين مي خواهيم که نسبت به بزرگ شدن لوزه سوم کودکان خود و باقي ماندن آن در اين حالت بي توجه نباشند و هر چه سريع تر براي درمان آن اقدام کنند. 
ايسنا
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: