کد خبر: ۵۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 03
شفاآنلاين :نتایج بررسی های گروهی از دانشمندان آمریکا نشان می دهد دو نوع از چهار نوع ویروس عامل بیماری ایدز، از گوریل های جنوب غربی کامرون نشات می گیرد.
به گزارش شفاآنلاين ،با این نتایج، محققان هم اکنون منشاء همه نوع ویروس اچ آی وی را که در انسان یافت می شود، شناسایی کرده اند. ویروس اچ آی وی دست کم چهار نوع است. هر یک از این چهار نوع ویروس موسوم به گروههای ام، ان، او، و پی منشاء خاص خود را دارند - که میمون ها و انسان ها از جمله منشاء های آن هستند.- ویروس گروههای ام و ان از شامپازه ها در کامرون نشات می گیرند. اما تاکنون منشاء ویروس گروههای او، و پی ناشناخته بود.
Bildergebnis für ‫گوريل‬‎
نتایج این بررسی که مارتین پیترز، ویروس شناس «مؤسسه توسعه و تحقیق فرانسه» در نشریه آکادمی ملی علوم منتشر شد.
ویروس گروه ام شایع ترین ویروس اچ آی وی است، به طوری که بیش از 40 میلیون نفر در جهان هم اکنون آلوده به این ویروس هستند. ویروس گروه پی تاکنون در دو نفر، و ویروس گروه او در دست کم صد هزار نفر در غرب و مرکز آفریقایی شناسایی شده است.
بررسی نمونه های ژنتیکی شامپانزه ها و گوریل هایی که زیستگاهشان در کامرون، گابن، اوگاندا ، و جمهوری دموکراتیک کنگو است، دانشمندان را موفق به کشف منشا دو نوع از چهار نوع ویروس عامل بیماری ایدز کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بنا بر اعلام سرپرست گروه تحقیق، « این بررسی و بررسی های دیگری که در گذشته انجام شده است، نشان می دهد شامپانزه ها و گوریل ها منشاء ویروس هایی هستند که ممکن است به انسان منتقل شود و به شیوع گسترده بیماری منجر شود.» وی گفت شناسایی منشاء این ویروس ها می تواند به جلوگیری از انتقال آن به انسان در آینده کمک کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: