کد خبر: ۵۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 01
شفاآنلاین-تفاهمنامه همکاری بین سازمان غذا و دارو و منطقه آزاد قشم، روز یکشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری گفت: این تفاهمنامه بمنظور واگذاری کنترل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی به سازمان منطقه آزاد قشم و نظارت این سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه کنترل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد قشم، خاطرنشان کرد: در این آزمایشگاه، دستگاه های مجهزی وجود دارد که می توان از ظرفیت آن برای سنجش نمونه های جمع آوری شده محصولات سلامت محور سراسر کشور نیز استفاده کرد.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: با بهره برداری از این دستگاه های مدرن، ظرفیت تشخیص سموم در مواد غذایی دو برابر افزایش یافته و در سال 94، می توان تا 190 باقیمانده سم را همزمان در مواد غذایی اندازه گرفت.

دیناروند در مورد رایگان شدن داروهای شیمی درمانی نیز افزود: این داروها رایگان نشده زیرا درست نیست کاری را انجام دهیم که نتوانیم آن را ادامه دهیم و اشتباه کردیم که از ابتدا این خبر را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: کاری که در حال ارزیابی است نباید اعلام می شد؛ یکی از مدیران سازمان غذا و دارو شتابزده این خبر را اعلام کرده اما با این وجود این مساله کاملا منتفی نشده و در صورت تامین اعتبارات اجرایی خواهد شد.

دیناروند یادآور شد: دولت بدنبال جذب سرمایه های داخل و خارج کشور برای رونق تولیدات در مناطق آزاد است، اما مناطق آزاد از این نقش فاصله دارند، بنابراین درصددیم تا از شرکت های دانش بنیان در این منطقه حمایت کنیم.

علی اکبر شعبانی فرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: قاچاق محصولات بهداشتی، آرایشی و غذایی در این منطقه وجود ندارد و فقط قاچاق سوخت در این منطقه مطرح بوده که شورای تامین استان به شدت در حال مبارزه با آن است و اکنون این قاچاق به حداقل رسیده است.

 این تفاهمنامه در موضوعات زیر به امضا رسیده است:

1 - ایجاد کمیته فنی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برابر مقررات سازمان

2 - صدور مجوزها و پروانه های بهداشتی تاسیس بهره برداری، مسوول فنی، ساخت و مجوزهای ترخیص و مصرف فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی

3 - تاسیس آزمایشگاه تخصصی حلال و سایر آزمایشگاه های تخصصی محصولات سلامت محور

4 - بازرسی، نمونه برداری و بررسی اسناد کالاهای سلامت محور

5 - ایجاد نظام ردیابی و برچسب کنترل اصالت و سلامت

6 - ایجاد مرکز ذخایر دارویی در منطقه آزاد قشم

7 - حمایت در ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان در حوزه محصولات سلامت محور
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: