کد خبر: ۵۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 03
رئیس مرکز تحقیقات سرطان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفاآنلاين :رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: زنان ایرانی 10 سال زودتر از زنان اكثر کشورهای دیگر به سرطان سینه مبتلا می شوند و متأسفانه 12 درصد آنها هم زير 40 سال اند.

دکتر محمداسماعیل اکبری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین هشدار داد: متأسفانه سالانه حدود 10 هزارمبتلاي جديد به سرطان پستان در کشور داریم که حدود 50 درصد پیشرفته اند و 50 درصد نيزدر مراحل ابتدایی کشف می شوند.

وی با اشاره به این که امیدواریم 50 درصد دوم به 80 درصد برسد تأکید کرد: مهم ترین عامل خطر در ایران مسائل روانی- معنوی، مشكلات مربوط به رژیم غذایی، مصرف سیگار و داروهای هورمونی است.

Bildergebnis für ‫سرطان پستان‬‎

اکبری خاطرنشان کرد: زنان ایرانی به غلط برای زيبا شدن از داروهای هورمونی حال توسط متخصص پوست یا در آرایشگاه ها استفاده می کنند در حالی که اين اقدام ها بسیار غلط است.ضمن اينكه ما به نسبت تعاريف موجود ،از همه دنیا بیشتر هورمون مصرف می کنیم در حالی که امید به بهبود شرايط دراين زمينه داریم.

وی با اشاره به این که در صورت حذف فاکتورهای خطر میزان ابتلا به سرطان سینه هم کاهش می یابد بیان کرد: سرطان سینه خیلی خطرناک نیست و مردم نباید از آن بترسند بلکه باید مراقبت وپيشگيري کنند.

وی اظهار کرد: ما به واقع از توانمندی هاي خوبي درحوزه سلامت دركل كشوربرخورداريم.به گونه اي كه در هر شهر کوچکی که دارای 10 هزار نفر جمعیت است ما پزشکی داریم که قادر به پاسخ گویی نیازها باشد.

وی در پاسخ به این که وضعیت تجهیزات ما به رغم تحریم ها چگونه است، بیان کرد: وضعیت تجهیزات ما خیلی خوب است و به رغم وجود تحریم ها بالأخره تجهیزات خریداری می شود.

وی درپاسخ به این که" آيا با ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان پستان موافق هستيد يا نه" گفت: نه. من با بیمارستان های فوق تخصصی سرطان موافق نیستم. زیرا ما در بیمارستان هایمان چیزی کم نداریم.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تعداد جراحان سرطان کشورنيزاظهاركرد: همه جراحان کشورما قادرند جراحی سینه انجام دهند زیرا خیلی کارخاص و هنرمندانه ای نیست. فوق تخصص هایی که من به تنهایی تربیت می کنم سالی 2 نفراست بنابراین نمی توانم بگویم فقط من بلدم و دیگران بلد نيستند.بلكه همه جراحان بلد هستند و ما تنها مقداری بیشتر در عمق درمان سرطان هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: