کد خبر: ۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 01
شفاآنلاین-به دلیل نحوه‌ی زندگی مردم به ویژه عدم تحرک مناسب بدنی و فعالیت‌های غلط روزانه، سن شیوع آرتروز در بین افراد جامعه حدود 10 تا 20سال کاهش یافته است.
به گزارش شفاآنلاین ،مهدی لطفی نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در کشورمان به دلایل مختلف از جمله فعالیت‌های نامناسب بدنی، بروز آسیب‌دیدگی و سائیدگی مفاصل را بیشتر دیده می‌شود.


وی گفت: بروز مشکلات و سائیدگی‌های مفصل زانو در بیشتر موارد در افراد سالمند اتفاق می‌افتد و دلیل عمده آن آسیب‌پذیری استخوان‌ها و مفاصل در این سنین است.


لطفی نیا با بیان اینکه سن شیوع آرتروز در ایران پایین است، تأکید کرد: به دلیل نحوه‌ی زندگی مردم به ویژه عدم تحرک مناسب بدنی و فعالیت‌های غلط روزانه، سن شیوع آرتروز در بین افراد جامعه حدود 10 تا 20 سال کاهش یافته است.


وی یادآور شد: سن شیوع  آرتروز تقریباً 60 سالگی به بالا بوده است که درحال حاضر شاهد هستیم که سن این بیماری در ایران به حدود 50 و حتی 40سالگی رسیده است.


لطفی نیا خاطر نشان کرد: البته در سنین جوانی نیز موارد متعددی از آرتروز را شاهد هستیم که دلیل اصلی آن نداشتن تحرک مناسب بدنی و یا فعالیت‌های بدنی نادرست است.
باشگاه خبرنگاران



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: