کد خبر: ۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
شفاآنلاین-رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت جایگاهی ندارد، گفت: بیمه‌های مختلف درمانی حاضر به پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی نیستند و در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 12سال در قالب طرح تحول نظام سلامت تنها به آموزش و بهداشت دندان بسنده شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید جلال پورهاشمی با اشاره به اینکه سلامت دهان و دندان مردم ساله‌ای است که مورد غفلت قرار گرفته، افزود: خدمات دندانپزشکی که در قالب طرح تحول نظام سلامت به تازگی آغاز شده است تنها خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 12سال و البته خدمات سطح یک پیشگیری را تحت پوشش قرار می‌دهد و متاسفانه اعتبار اجرای این بسته کافی نیست.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه شاخص پوسیدگی دندان‌های کودکان در کشور رو به افزایش است، گفت: در بسته طرح تحول نظام سلامت تنها بحث بهداشت و پیشگیری در سطح یک شامل آموزش و بهداشت دندان با در نظر گرفتن تعرفه آن، ویزیت بیمار، چکاب و نسخه نویسی، فلوراید تراپی و جرم‌گیری دندان است.

پور هاشمی با اشاره به اینکه با روش‌های مقطعی سلامت دهان و دندان کودکان بهبود پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: قبل از هر تصمیمی باید به برخی از شاخص‌های سلامت دهان و دندان توجه شود در حالی که همانند کشورهای توسعه یافته باید این خدمات برای تمامی کودکان تا سن 19 سالگی رایگان شود.

رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه پوشش هزینه‌های ترمیم دندان در بسته ارائه خدمات طرح تحول سلامت قرار نگرفته است، افزود: کودک زیر 10سال حداقل دو دندان پوسیده و ترمیم نشده شیری دارد و هزینه‌های آن را هیچ‌گاه بیمه‌ها تقبل نخواهند کرد و به ناچار خانواده‌ها باید پرداخت کنند.

وی در پایان بیان اینکه پیشگیری تنها راه حل مشکلات سلامت دهان و دندان مردم است، تاکید کرد: اولویت دادن به امر پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی دندا‌ن‌ها از بدو تولد در کودکان تا 12 سالگی ضروری است.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: