کد خبر: ۵۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 01
یک متخصص طب سنتی؛
شفاآنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی تداخل دارد و داروهای گیاهی را با فاصله از داروهای شیمیایی باید مصرف کرد.

به گزارش شفاآنلاین، غلامرضا کردافشاری در سومین همایش تخصصی طب سنتی که در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: مسائل طب سنتی باید آرام و به تدریج سبک زندگی را تغییر داد چرا که تغییر ناگهانی خود مشکل‌ساز است.

به گفته وی در مورد مصرف داروهای گیاهی باید گفت که نحوه تجویز دارو و مدت‌زمان مصرف آن و مقدار دارو باید مشخص باشد. در برخی مواقع متخصصان و افرادی که در حوزه طب سنتی مشغول فعالیت هستند ممکن است که این اصول و قواعد را به خوبی رعایت نکنند و به مشکلات بیمار دامن بزنند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: به عنوان مثال باید بدانند که عرق کاسنی یا دم کرده گیاه کاسنی باید قبل از غذا و با کمی فاصله مصرف شود چرا که کاسنی کبد را برای جذب غذا آماده می‌کند و اگر قبل از غذا مصرف شود جذب مواد غذایی به بدن افزایش پیدا خواهد کرد.

کردافشاری افزود: همچنین باید بدانند که داروهای گیاهی با گیاهان شیمیایی تداخل دارد و داروهای گیاهی را با فاصله از داروهای شیمیایی باید مصرف کرد. در بسیاری از موارد افرادی که داروهای گیاهی را با داروهای شمیایی مصرف می‌کنند بیماری آنها عود می‌کند نه تنها داروهای گیاهی به آنها کمک نمی‌کند بلکه ممکن است بیماری آنها تشدید پیدا کند.

وی افزود: درباره مصرف سیب باید گفت که سیب بدن را از سموم پاکسازی می‌کند و در سلامتی و حفظ آن بسیار کمک کننده است البته مصرف آب سیب طبیعی یا فالوده سیب خود در درمان بیماری‌ها بسیار کمک کننده است چرا که معده و دستگاه گوارش را پاکسازی کرده و قوای بدنی را افزایش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی گفت: سیب مفرح و نشاط‌آور است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کننده است. افراد می‌توانند از آب سیب به عنوان نوشدارو استفاده کنند. البته اگر کمی زعفران و گلاب به آن اضافه شود، تاثیرات آن افزوده خواهد شد.

کردافشار گفت: باید به مردم آموخت که زیاد خوردن مفید نیست بلکه به مداومت خوردن مفید‌تر است. خیلی‌ از افراد غذاهای مفید مانند سیب را به افراط مصرف می‌کنند و ممکن است که مدتی کوتاه از برخی از مواد غذایی زیاد مصرف کنند ولی آن را کنار می‌گذارند، طب سنتی باید به تدریج وارد زندگی افراد شود.

وی اضافه کرد: در رابطه با درمان بیماری‌ها باید به این مسئله اشاره کرد که خود مراقبی خود عاملی برای درمان است و برخی افراد با رعایت اصول حفظ الصحه سلامتی را به خود باز می‌گرداند و از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: