کد خبر: ۵۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 27
شفا آنلاین:پژوهشگران دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مدل سازی مغز انسان به بررسی و تحلیل نشانگان عصبی بیماری "ام اس" پرداختند.
به گزارش شفا آنلاین-بهاره صفربالی پژوهشگر دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  افزود: ام اس را نوعی بیماری خود ایمنی و اختلال در سیستم اعصاب مرکزی و اعصاب بینایی توصیف کرد و گفت: در این بیماری آکسون، ملین خود را از دست می‌دهد با از بین بردن غلاف چربی و پروتئین روی اعصاب در سیستم پیام رسانی بین مغز و دیگر اعضای بدن اختلال به وجود می‌آید که عامل اصلی بروز علایم بیماری است و می تواند هر عضوی را دربدن در گیر کند.

وی با بیان اینکه اختلال در سیستم پیام رسانی موجب فعالیت نا به جای آکسون می‌شود، اظهار داشت: از این رو آکسون‌ها الگوهای غیر خطی از خود نشان می‌دهند و در پی این رفتارها، نشانگانی در فرد ظاهر می‌شود.

صفربالی، خستگی، اختلالات شناختی و اختلالات بینایی از از جمله نشانگان مهم این بیماری نام برد و ادامه داد: به منظور ارائه روشی برای درمان و تحلیل بهتر این بیماری پروژه تحقیقاتی در قالب پایان نامه دوره کارشناسی ارشد با عنوان «تحلیل نشانگان عصبی بیماری MS بر پایه مدل سازی الکتریکی» انجام شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: