کد خبر: ۵۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 26
اعضاي هيات مديره انجمن اورولوژي كشور تاكيد كردند:
شفاآنلاين:روزپنجشنبه هفتم اسفند93 درحالي به عنوان روزملي سلامت مردان نامگذاري شده كه متخصصين برجسته كشور به مردان كه به وطور عمده محور خانواده ها هستند توصيه مي كنند ضمن توجه به خودمراقبتي ،پيشگيري ودرمان به موقع را دردستوركار قراردهند.

به گزارش شفاآنلاين ؛دكترمحمد رضا نوروزي عضو هیات مدیره انجمن اورلوژی ایران با اشاره به اینکه سلامت مردان موضوعی مغفول مانده درجامعه است مي گويد: سالانه 3500 نفر به تعداد مبتلایان سرطان پروستات در کشور اضافه می شود.

وي با اشاره به اینکه ابتلا به این بیماری درمناطق مختلف کشور متفاوت است افزود : درمناطق مرکزی 5/12 مورد درهر 100 هزارنفر ، درمناطق جنوبی 18 مورد در100 هزار نفر و درمناطقی نظیراستان چهارمحال بختیاری 6 مورد درهر100 هزار نفر به این عارضه مبتلا می شوند.

وی به تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای اشاره کرد وگفت: حدود 78 درصد فوتی های ناشی از حوادث جاده ای مردان تشکیل می دهند.

وی به تعداد مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی وعروقی اشاره کرد وگفت روزانه حدود 300 نفر براثر این بیماری جان خود را ازدست می دهند که بیش از 55 درصد آنان مردان می باشند.

http://publicrelations.tums.ac.ir/images/news/nouroozi.jpg

نائب رئيس اسبق نظام پزشكي كشور برلزوم توجه ویژه به بیماری های مردان اشاره کرد وگفت متاسفانه این قشرجامعه ازبیماری های خود غافل هستند وعلائم بیماری خود را جدی نمی گیرند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها درارتقای سلامت جامعه بخصوص مردان اشاره کرد وگفت: رسانه ها باید توجه بیشتری به این موضوع مهم داشته باشند تا شاهد ارتقای سلامت و زندگی بدون دغدغه درجامعه باشیم .

نوروزی به نقش مهم آموزش دراین بخش اشاره کرد وگفت آموزش عمومی درمناطقی همچون مدارس وپادگان ها درنظر گرفته شده که به اجرا درخواهد آمد.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران دو بیماری شایع در مران را پروستات و سرطان دانست و گفت: بیماری پروستات در سنین بالا و بیماری دیگر در سنین جوانی بیشتر مد نظر قرار می گیرد.

نوروزی یکی از سرطان های شایع مردان در سنین 15 تا 35 سال را سرطان دستگاه تناسلی جوانان اعلام کرد و گفت: معمولا به دلیل شرم و حیا فرزندان از والدین، تشخیص این بیماری بموقع صورت نمی گیرد.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم تشخیص برخی از بیماری تاکید کرد و افزود: تشخیص بموقع سرطان پروستات می تواند به درمان قطعی آن منجر شود.

وی با اشاره به اینکه وجود اینگونه بیماری ها هزینه فراوانی را برای کشور ایجاد می کند، از مردان تقاضا کرد خود مراقبتی را بطور جدی پیگیری کنند تا از شیوع بیماری در این آنان جلوگیری شود.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران، سلامت را یک موضوع چند وجهی دانست و گفت: ارایه آموزش عمومی و ارتقا سلامتی از مهمترین اهداف روز سلامت مردان است.

وی پیشگیری و تشخیص بموقع را دو عامل مهم برای جلوگیری از شیوع بیماری ها دانست و گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در تحقق این دو عامل مهم در جامعه دارند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

شيوع سنگ كليه در مردان 2/5 برابر زنان

درهمين راستا،دبیر انجمن اورولوژی ایران نيز با تاکید بر ضرورت افزایش خود مراقبتی در جامعه گفت:مردان 2.5 برابر بیشتر از زنان به بیماری سنگ کلیه مبتلا می شوند.

دكتر عباس بصیری افزود:هر چند در کشورهای صنعتی که زنان به فعالیت های صنعتی مشغول هستند درصد ابتلای آنها به سنگ کلیه به مردان نزدیک شده اما همچنان ابتلا به این بیماری در مردان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ابتلای مران به سرطان مثانه نیز 2.5 تا 3 برابر بیشتر از زنان است، اظهار کرد: سرطان پیشرفته ای که منجر به برداشتن مثانه می شود نیز در مردان حدود 4.5 برابر بیشتر از زنان است.

Bildergebnis für ‫دكتر عباس بصيري‬‎

وی ادامه داد: این درصدها نشان می دهد مردان در مراحل وخیم تر بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد جوانان مبتلا به عفونت و التهاب پروستات می شوند، افزود: زیاد شدن ادرار، تکرر ادرار و سوزش آن و همچنین درد زیر شکم از جمله عوارض این بیماری بوده که زندگی مطلوب را از فرد بیمار می گیرد.

وی بر لزوم افزایش خود مراقبتی در جامعه تاکید کرد و گفت: افزایش آگاهی موجب ارتقای سلامت مردم شده و در روز سلامتی مردان به دنبال آگاه سازی مردم از طریق اطلاع رسانی به موقع و صحیح هستیم.

دبیر انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه در تمامی دنیا امید به زندگی زنان بیشتر از آقایان است، اظهار کرد: امید به زندگی زنان ایرانی نیز 3 سال بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به اینکه مردان بیشتر از زنان در معرض آسیب های اجتماعی، شغلی و صنعتی قرار دارند، افزود: براساس مطالعات انجام شده تحمل درد در زنان بیشتر بوده و در آقایان استقبال از حوداث بیشتر می باشد.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقش حیاتی پروستات در تولید مثل اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد بخصوص جوانان به دلیل رفتار ناشایست جنسی و رعایت نکردن بهداشت فردی دچار بیماری های مختلف می شوند.

بصیری با اشاره به اینکه شناسایی سرطان پروستات تا مراحل پیشرفته قدری مشکل و سخت است، از مردان تقاضا کرد با خود مراقبتی از بروز اینگونه بیماری ها جلوگیری کنند.

تاكيد بر جدي گرفتن خودمراقبتي

همچنين رییس انجمن اورولوژی آسیا نيز از مردان خواست، خودمراقبتی را جدی بگيرند.

به گفته دكترحسيني ،حفظ سلامتی و کاهش بیماری از مهمترین اهداف روز سلامتی مردان است و متولیان این حوزه با تمام توان درصدد این کار مهم هستند.

سیدجلیل حسینی با بيان اين مطلب افزود:وزن مطلوب،فعالیت بدنی منظم، کنترل چربی و فشار خون، جلوگیری از بیماری ها مانند پروستات و مصرف نکردن دخانیات از جمله موضوعاتی است که مردان برای رسیدن به سلامتی باید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های روز ملی سلامت مردان به بیماری پروستات توجه جدی شده است، اظهار کرد: در صدد هستیم با اطلاع رسانی به موقع زمینه آشنایی مردان نسبت به این بیماری را فراهم آوریم.

Bildergebnis für ‫دكتر عباس بصيري‬‎

 عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی از معاینه رایگان مردان در مورد بیماری پروستات خبر داد و گفت: انجمن اورولوژی با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها از جمله شهرداری تهران برنامه متنوعی را در روز ملی سلامت مردان به اجر درمی آورند


گفتني است اولین پنجشنبه اسفند ماه (7 اسفند) به عنوان روز ملی سلامتی مردان نامگذاری شده است که به همین خاطرازسوی انجمن ارولوژی وباهمکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه  ویزیت رایگان مردم درمنطقه 12 شهرداری تهران اجرا می شودو



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: