کد خبر: ۵۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 23
شفاآنلاین-یک فوق تخصص دیابت کودکان با اشاره به اینکه آموزش مربیان مهد کودک‌ها و مدارس نقش موثری را در کنترل افت قندخون کودکان مبتلا به دیابت ایفا می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه دیابت شایع‌ترین بیماری متابولیک کودکان است، بنابراین آموزش مربیان مهد کودک‌ها و مدارس در این حوزه الزامی است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر فرزانه روحانی با اشاره به اینکه باید به مربیان مدارس و مهد کودک‌ها در خصوص کودکان دیابتی آموزش داده شود، اظهار کرد: انجام تمرین‌های ورزشی برای کودکان مبتلا به دیابت محدودیتی ندارد، اما مربیان ورزش باید در جریان بیماری این کودکان باشند.

وی با تاکید به اینکه مشکل افت قند خون در کودکان دیابتی در مدارس (هنگام ورزش) شایع است و به سادگی با استفاده از آب قند، آبمیوه شیرین و عسل بهبود می‌یابد، یادآور شد: در هر مدرسه یا مهد کودکی که دارای کودک مبتلا به دیابت است، باید حداقل یک شیشه عسل جهت درمان کاهش قند خون کودک مبتلا به دیابت در دسترس باشد.

این فوق تخصص غدد کودکان تصریح کرد: انجام تمرین‌های ورزشی برای کودکان مبتلا به دیابت محدودیتی ندارد، اما مربیان ورزش باید در جریان بیماری این کودکان باشند تا هنگام کاهش قند خون بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. همه بیماران دیابتی نیز باید کارت هویت دیابتی همراه داشته باشند تا اطرافیان از بیماری آنان آگاهی داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه رسانه‌ها نقش موثری را در آموزش مربیان مهدکودک‌ها یا مدارس دارند، بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند برنامه‌هایی را برای آموزش کودکان مبتلا به این بیماری تولید کنند و این آموزش‌ها را در قالب پخش کارتون‌ها و فیلم‌هایی که شخصیت‌های محبوب کودکان نقش بیمار دیابتی را بازی می‌کنند، ارائه دهند تا کودکان بیشتر با بیماری و روش‌های درمانی آن آشنا شوند.

روحانی اظهار کرد: بیماری دیابت بیماری است که با آموزش‌های لازم قابل کنترل است و افراد مبتلا به این بیماری با رعایت رژیم غذای و مصرف انسولین طبق نظر پزشک معالج می‌توانند مانند هر فرد دیگری ازدواج کنند یا یک زندگی طبیعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درصد انتقال ارثی دیابت نوع یک بسیار کم است، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به این بیماری نباید نگران ابتلا فرزندان خود به دیابت باشند.

این فوق تخصص غدد کودکان در پایان تصریح کرد: مطرح کردن بیماری دیابت در رسانه‌ها می‌تواند موجب پذیرش راحت‌تر بیماری برای افراد دیابتی و درک بهتر آنان توسط جامعه شود.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: