کد خبر: ۵۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 22
یک دکترای طب مکمل عنوان کرد:
شفاآنلاین- کمردرد، سردرد، مشکل در تمرکز، حالت تهوع و کاهش وزن و در بعد اجتماعی اختلالات در روابط اجتماعی، شغلی و استفاده از دخانیات همه از نشانه‌های اضطراب در فرد هستند.
به گزارش شفاآنلاین،مهناز زرافشار دکترای طب مکمل درباره اضطراب و استرس و تأثیر آنها بر بدن، اظهار داشت: استرس و اضطراب کاملاً از یکدیگر مجزا هستند.

به‌گفته وی از نشانه‌های اضطراب خشک شدن دهان است. بعضی‌ از افراد فکر می‌کنند دلشوره داشتن یعنی اضطراب داشتن، این در حالی است که اضطراب موجب خشونت صدا و تند شدن تنفس می‌شود.

این دکترای طب مکمل اضافه کرد: کمردرد، سردرد، مشکل در تمرکز، حالت تهوع و کاهش وزن و در بعد اجتماعی اختلالات در روابط اجتماعی، شغلی و استفاده از دخانیات همه از نشانه‌های اضطراب در فرد هستند.

زرافشار با بیان اینکه باید دید که این اضطراب و استرس چه تأثیری بر فیزیولوژی بدن دارد، افزود: استرس بسیار برای بدن مفید است البته به‌اندازه‌اش و در واقع ابتدا سیستم هشدار بدن را روشن می‌کند و سیستم مقاومتی بدن را فعال می‌کند.

وی ادامه داد: استرس با اثر گذاشتن بر سیستم سمپاتیک بدن ایجاد می‌شود و بعد از سیستم هشدار و مقاومت بدن به کار افتاد و اگر بیش از حد استرس داشته باشد، بدن به‌سمت فرسودگی می‌رود.

این دکترای طب مکمل عنوان کرد: از لحاظ بهداشت روان حالات روحی و روانی هر فرد تأثیر بسیاری بر ذهن و بدن می‌گذارد و حتی اگر این حالات روحی بیش از حد باشد عوارض زیادی بر فرد تحمیل می‌کند.

زرافشار گفت: باید دید که چطور می‌توان این اختلالات روان‌پریشی یا استرس ‌زا و ناراحتی‌هایی را که به‌شکل‌های مختلف در افراد بروز پیدا می‌کنند به حالت سکون در آورد یا به‌سمت مثبت شدن پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران‌های مختلف زندگی در مورد سلامت روان صحبت‌های زیادی شده است، سلامت روان پیش از تولد نوزاد تأثیر مستقیمی بر جنین دارد، حتی فضای روانی برای پدر و مادر در خانه خود بسیار اثرگذار است.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: