کد خبر: ۵۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 22
شفاآنلاین-دويدن براي يک فرد تازه کار، کمي سخت است، عضلات به تدريج درد مي گيرد، ريه ها مشکل پيدا مي کند و نفس کشيدن سخت مي شود، در اين شرايط تنها چيزي که به ذهن فرد مي رسد، توقف ورزش است اما از دويدن دست برنداريد و با اتخاذ کردن اين ۵نکته، دويدن را آسان تر کنيد.

به گزارش شفا آنلاین،براي اين که بدن به دويدن عادت کند، به طور منظم بدويد و به جاي اين که هر زماني که بتوانيد يا هر زماني که هوا خوب باشد تصميم به دويدن بگيريد، براي هفته اي ۳ يا ۴بار برنامه ريزي کنيد.

دويدن عضلات قسمت تحتاني بدن را تقويت مي کند، بهتر است مسافت دو را کم کم اضافه کنيد.

سرعت را پايين بياوريد: لزومي ندارد با سرعت بدويد بلکه هنگام دو تنها کافي است نسبت به زمان راه رفتن تندتر نفس بکشيد. با کم کردن سرعت، مي توانيد روي صحيح دويدن تمرکز کنيد، اين کار بسياري از مشکلات مربوط به دويدن از جمله درد عضلات را برطرف مي کند.

دويدن را سرگرم کننده کنيد: مي توانيد با همراهي دوست خود مسافتي را بدويد يا در مکان هاي جديد اين ورزش را دنبال کنيد.

پريدن: داشتن عضله پاي قوي مي تواند دويدن را آسان تر کند. براي تقويت عضله پا، پريدن و دويدن روي تپه را تمرين کنيد. اين کار باعث مي شود دويدن روي سطح صاف آسان به نظر بيايد. همچنين مي توانيد با انجام ورزش هايي مانند نشست و برخاست، قسمت تحتاني بدن را تقويت کنيد.

فقط به دويدن، اکتفا نکنيد: دوي منظم باعث مي شود دويدن آسان به نظر بيايد، بنابراين براي پيشگيري از کسالت دوچرخه سواري، پياده روي، شنا و ... را نيز به آن اضافه کنيد.

خراسان

برچسب ها: دویدن ، ورزش ، ریه ، سرعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: