کد خبر: ۵۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 20
شفاآنلاین :کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت: انتظار داریم که فردا تهران سپید پوش شود و تهرانی‌ها روی برف قدم بزنند.

به گزارش شفاآنلاین ، امین حسین نقشینه در تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده گفت: امروز (یکم اسفند) در بیشتر استان های کشور بارندگی خواهیم داشت؛ به طوری که این بارش ها روی مناطق مرتفع و دامنه کوه های البرز و زاگرس به شکل برف خواهند بود.

وی در ادامه تاکید کرد: از بعد از ظهر امروز تا فردا بر میزان و شدت بارش ها افزوده می شود.

نقشینه یادآوری کرد: از فردا به تدریج از شدت و مقدار بارش ها در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کاسته می شود و این بارش ها به سوی جنوب شرق کشیده خواهند شد و به نیمه شرقی و نوار شمالی خواهند رسید.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده به دلیل عبور سامانه از روی کشور، در برخی از استان های نیمه شرقی کشور مانند کرمان شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

وی گفت: فردا کاهش دما در استان های شمال غرب مانند اردبیل، کردستان و آذربایجان قابل ملاحظه و محسوس تر خواهد بود و همچنین سه شنبه در استان های فارس و کرمان و نواحی شمال خراسان و نیمه شرقی کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گفته نقشینه طی سه روز آینده، دریای خزر مواج طوفانی است؛ همچنین از امشب تا یکشنبه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: انتظار داریم در تهران بارش ها تدریجا شدت بگیرد؛ به طوری که فردا تهران سپیدپوش شود و تهرانی ها روی برف قدم بزنند. بیشینه دمای تهران امروز 10 درجه و فردا صبح 9 درجه و همچنین کمینه دمای فردا چهار درجه و یکشنبه به صفر یا زیر صفر خواهد رسید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: