کد خبر: ۵۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 20
شفا آنلاین:قاسمی، گفت: حدود 30 درصد مرگ و میرهای جهان و کشور ما بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی اتفاق می‌افتد.
به گزارش شفا آنلاین، مسعود قاسمی رئیس سمپوزیوم بیماریهای قلبی و عروقی در جمع خبرنگاران گفت: در تمام کشورها از جمله کشور ما بیماریهای قلبی عروقی اولین علت مرگ و میر محسوب می‌شود و حدود س30 درصد مرگ و میرها بر اثر ابتلا به این بیماری است و بیشتر بودن بیماریهای قلبی عروقی در کشور ما به پیشرفت روشهای آزمایشگاهی تشخیص این بیماری باز می‌گردد.

وی ادامه داد:در بیماریهای قلبی عروقی سیگار، فشار خون، چاقی، دیابت و بیماریهای مزمن کلیوی جزء ریز فاکتورهای خطر محسوب می‌شود، علاوه بر آن چربی خون بالا در این مسئله تاثیر میگذارد.
مبتلایان به چربی خون باید کلسترول خون خود را به حد طبیعی برسانند و به حد طبیعی رسیدن آن به معنای قطع دارو نیست و باید داروی خود را تا آخر عمر ادامه دهند.

رئیس سمپوزیوم بیماریهای قلبی و عروقی با اشاره به تاثیر استرس در ایجاد این بیماریها عنوان کرد: استرسهای ناگهانی و حاد در افرادی که زمینه بیماری قلبی و عروقی دارند، می‌تواند خطر ساز باشد، همچنین کسانی که به استرسهای مزمن مبتلا هستند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

قاسمی، ادامه داد: بیمارانی که جراحی قلب و گذاشتن فنر برای آنها توصیه شده است باید آن را انجام دهند و استفاده از دارو به معنای انجام ندادن این روش نیست.
همچنین استفاده از داروهای گیاهی بدون شناخت کامل بیماری می‌تواند مشکل ساز باشد. بخصوص اگر جایگزین روشهای دارویی شود و تجویز داروهای استاتین به ما این اجازه را داده که بتوان با کنترل کلسترول خون از بروز بیماریهای حاد قلبی جلوگیری کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: