کد خبر: ۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 20
شفا آنلاین:استفاده غیر اصولی و استاندارد از قرص‌ها، داروها و آمپول‌های تزریقی و خیال خام به دست آوردن تناسب اندام فوق العاده این نوجوان را تا سرحد مرگ پیش برد.
به گزارش شفا آنلاین،‌ یک مرد 22 ساله انگلیسی به امید به دست آوردن قامت عضلانی به جای روی آوردن به ورزش منظم از داروهای استروئیدی استفاده کرده است.

گفتنی است، در آغاز این نوجوان از دوز پایین داروهای استروئیدی استفاده می‌کرده اما به دنبال مشاهده نتایج بلافاصله شروع به استفاده از دوزهای بالای این داروها بدون مشورت با پزشکان کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، شش ماه پس از شروع استفاده از این داروها او دارای قفسه سینه بزرگتر و رشد عضلات روی بازوهای خود شده است اما به طور ناگهانی با درد قفسه سینه مواجه شده است.

پزشکان با معاینه او دریافته‌اند دچار سکته‌ی قلبی شده است و هر آن احتمال دارد قلب او از کار بیفتد و با خطر مرگ مواجه شود.

این فرد که به مصرف داروهای ترکیبی استروئیدی معتاد شده بود در معاینات پزشکی دچار  قلبی چندین برابر اندازه طبیعی و فشار خونی بسیار بالا تشخیص داده شده بود.

کارشناسان هشدار می‌دهند داروهای استروئیدی که داروهای تقلیدی هورمون‌های طبیعی بدن هستند، دارای عوارض  جانبی بسیار خطرناکی مانند بروز تحریک پذیری، پرخاشگری، ایجاد نوسانات خلقی، آکنه، ریزش مو، تغییر صدا، افزایش فشار خون، نارسایی کبدی، سکته مغزی و حمله‌ی قلبی در افراد می شود.

پزشکان انجام ورزش کافی، استفاده از رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل‌های ورزشی استاندارد زیر نظر پزشک متخصص را توصیه می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: