کد خبر: ۵۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 20
رئیس بیمارستان شهید مطهری در گفتگو با شفا آنلاین اعلام كرد:
شفا آنلاین- رئیس بیمارستان شهید مطهری کشنده ترین نوع سوختگی را خودسوزی دانست و گفت: متأسفانه آمارخودسوزي ها در کشور ما کم نیست.

دکتر مصطفی ده مرده ای در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: خودسوزی از آنجا کشنده ترین نوع سوختگی محسوب می شود که به طور معمول درصد و درجه سوختگی ناشی از آن بالاست.

وی ادامه داد: زیرا بیمار وقتي با سوختگی بالای 70 درصد نیز مراجعه می کند که در این صورت دیگر پوستی در بدن موجود نیست که توسط آن بخواهیم بقیه بدن را نیز ترمیم کنیم. از طرفی دیگر چون این افراد سوختگی استنشاقی همزمان دارند به طور عمده به همين خاطر جان مي دهند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار کرد: بیشترین مورد خودسوزی زمانی است که فرد با استفاده از ریختن نفت یا بنزین خودش را می سوزاند که مسائل اجتماعی وانگيزه هاي مختلفی هم می تواند در این امر دخیل باشند.

Bildergebnis für ‫بيمارستان شهيدمطهري‬‎

وی گفت: ما باید مراکز استاندارد سوختگی داشته باشیم؛ به گونه ای که هر اتاق برای یک بیمار باشد ضمن این که تعداد پرستاران مراقبت کننده از این بیماران نیز باید بیشتر شود.

رئیس بیمارستان شهید مطهری بیان کرد: در مراکز سوختگی مانند این بیمارستان تعداد پزشکان به اندازه کافی است، در این بیمارستان حدود 4 جراح عمومی که روی سوختگی کار می کنند، فلوها ی سوختگی، 5 جراح پلاستیک که در زمینه سوختگی حاد فعال اند، تقریبأ 10 تا 12 نفر هم جراح پلاستیک که به نوعی در درمان سوختگی نیز همکاری می کنند فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: جراحانی که الان اعلام آمادگی کنند که در صورت ایجاد مراکز سوختگی استاندارد با ما همکاری کنند به اندازه کافی هستند ما از این لحاظ مشکلی نداریم بلکه تعداد پرستار مهم است. که باید با توجه به تعداد تختی که برای گسترش تخت های استاندارد در نظر گرفته می شود افزایش یابند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: