کد خبر: ۵۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 20
شفاآنلاین :در حال حاضر مسیرهای بین‎المللی ریلی ایران فقط از تهران و تبریز صورت می‎گیرد و مقصد این مسیرها به دو کشور خلاصه شده است
به گزارش شفاآنلاین ،ايستگاه‎های مبداء تهران (قطار استانبول و دمشق) و تبريز (برای قطار تبريز – وان) است. همچنین در مسیرهای بین‌المللی حمل بار تجاری با قطار ممنوع است. هزینه بلیت سفر با قطار در مسیر تهران –آنکارا معادل ۲۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مسیر تبریز-وان معادل ۴۶هزار و ۵۰تومان است.

تهيه بليت قطارهای بين‎المللی و مقررات مربوط به آن بليت با ارائه گذرنامه معتبر و به نام مسافر صادر می‌‎شود و حق استفاده از آن مخصوص صاحب بليت است. هزینه بلیت كودكان زير چهار سال بدون اختصاص جا رايگان است اما بليت برای كودكان چهار تا ۱۰ سال نيم بها محاسبه می‎شود. اين تخفيف شامل كوپن آنها نمی‎شود.

مسافران این قطارها باید دقت کنند که هزینه‎های بابت کوپن خواب و غذا به صورت جداگانه دریافت می‎شود. قيمت بليت‎های بين المللی در محاسبات مالی راه‎آهن‎های خاورميانه ، بر اساس يورو انجام شده و در نتيجه با تغيير نرخ برابری يورو با احتساب ریال ايران، اين قيمت متغیر است. نوع واگن‎ها از تهران تا ايستگاه وان لوكس چهار نفره و از ايستگاه تاتوان تا دمشق درجه يك اتوبوس است. همچنین نوع واگن‎ها از تهران تا ايستگاه وان لوكس چهار نفره و از ايستگاه تاتوان تا دمشق لوكس دو نفره است.

مسافران باید مبلغ كوپن غذا مربوط به قسمت ايران بين ايستگاه‎های تهران - وان را معادل ۲۱هزار تومان پرداخت کنند.

الف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: