کد خبر: ۵۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 19
شفاآنلاین :مشاور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بسیاری از داروهای لاغری تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای حاوی مواد مخدر آمفتامین هستند.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا قدیرزاده در پنجمین نشست علمی و پژوهشی مبارزه با مواد مخدر با موضوع «سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها از دیدگاه پزشکی قانونی» افزود: ماده آمفتامین، سوخت و ساز بدن افراد را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهد و موجب کاهش وزن فرد می‌شود.

آمفتامین یک داروی محرک اعصاب است که نوعی ماده مخدر و روانگردان به شمار می‌رود و استفاده طولانی مدت از آن باعث بروز اعتیاد در فرد مصرف‌کننده می‌شود.

آمفتامین‌ها بسیار اعتیادآور بوده و به اشکال مختلفی مانند قرص، کپسول، پودر و کریستال تولید می‌شوند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی تاکید کرد: یکی از معضلات جامعه در حوزه مصرف شیشه در تهران، توزیع داروهای حاوی شیشه به منظور لاغری در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی زنانه است.

قدیرزاده گفت: در بسیاری از داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان برطرف‌کننده مشکلات جنسی تبلیغ می‌شوند نیز مخدر شیشه وجود دارد.

وی افزود: یکی از معضلات ناشی از مصرف شیشه در افراد از بین رفتن مهارت‌های جنسی است.

قدیرزاده بیان کرد: اگر واقعیت‌های جامعه را قبول نکنیم و ندانیم کجا هستیم، نخواهیم دانست که در چه مسیری حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 40 درصد تریاک دنیا در ایران مصرف می‌شود، عنوان کرد: روزانه 1.5 تن مواد مخدر در کشور ما مصرف و سالانه سه میلیارد دلار بابت مصرف مواد هزینه می‌شود.

قدیرزاده خاطرنشان کرد: مصرف همزمان متادون و شیشه یکی از معضلاتی است که در حال حاضر در حوزه درمان با آن مواجه شده‌ایم.

وی اظهار کرد: در گذشته افرادی شیشه را مصرف می‌کردند که وضعیت مالی مناسبی داشتند اما بعد از گذشت چند سال به مصرف توأم شیشه و کراک تبدیل شد و پس از آن آشپزخانه‌های تولید شیشه در کشور ایجاد شد.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حوزه برخورد با تولیدکنندگان شیشه با کمبودهای قانونی مواجه بودیم و طولانی شدن روند تصویب آن موجب ایجاد کارگاه‌های تولید شیشه شد.

قدیرزاده بیان کرد: در یک برهه زمانی قیمت ماده مخدر تریاک افزایش یافت و شیشه با قیمت ارزان توزیع می‌شد که موجب افزایش مصرف بین افراد شد. در یک برهه زمانی ایران از واردکننده شیشه به تولیدکننده این مخدر تبدیل شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: