کد خبر: ۵۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 18
رئیس بیمارستان خبر داد:
شفاآنلاین-رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به تلاش بیمارستان فارابی برای تشخیص و درمان به موقع نوزادان مبتلا به رتینوپاتی گفت: بیمارستان فارابی در ایام تعطیل و تعطیلات نوروز آماده خدمت‌رسانی به نوزادان مبتلا به این بیماری است.
به گزارش شفا آنلاین،محمود جباروند رئیس بیمارستان فارابی در نشست خبری اولین همایش کشوری رتینوپاتی نوزادان نارس گفت: هر کس که دارای نوزاد نارس مشکوک به رتینوپاتی باشد و به بیمارستان فارابی مراجعه کند در لحظه و بدون صف انتظار مورد تشخیص و درمان قرار می‌گیرد و این اقدام در روزهای تعطیل و ایام نوروز به صورت 24 ساعته خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام مردم به هیچ وجه دغدغه مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند چرا که هدف بیمارستان فارابی درمان به موقع این بیماری است.

رئیس بیمارستان فارابی افزود: ما به هیچ وجه برای درمان این بیماری دید اقتصادی نداریم چرا که برای ما پیشگیری از عوارض بعدی این بیماری اهمیت دارد و برای این کار تجهیزات کافی را تهیه کرده‌ایم.

جباروند با اشاره به بیمارستان فارابی به عنوان قطب رتینوپاتی کشور گفت: این بیمارستان نه تنها بیمارانی را که به این مرکز مراجعه می‌کنند درمان می‌کند بلکه خدمات تشخیصی و درمانی را به بیماران ارجاع شده از سایر استانها نیز ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 40 گروه از استانهای مختلف به این مرکز آمده‌اند و دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند و نحوه آموزش به این گروه‌ها نیز بدین شکل است که دانشگاه‌های پزشکی گروه‌ها را به ما معرفی می‌کنند و این افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

رئیس بیمارستان فارابی در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی رتینوپاتی گفت: خدمات تشخیصی و درمانی رتینوپاتی بر اساس خدمات طرح تحول سلامت صورت می‌گیرد بدین ترتیب که بیماران تهرانی 6 درصد هزینه‌ها و بیماران شهرستانی 3 درصد هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

جباروند تأکید کرد: ما در بیمارستان فارابی به هیچ وجه هزینه تشخیص از کسی دریافت نمی‌کنیم و در صورت درمان با لیزرتراپی یا تزریق دارو نیز بر اساس تعرفه‌های دولتی اقدام می‌کنیم یعنی بیمار پذیرش می‌شود و تنها فرانشیز خود را پرداخت می‌کند.

رئیس بیمارستان فارابی خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار قادر به پرداخت فرانشیز نباشد نیز بیمارستان فارابی به صورت کامل این خدمات را پوشش می‌دهد و خدمات تشخیصی و درمانی را به طور کامل ارائه می‌کند و فرانشیز توسط خود بیمارستان پرداخت می‌شود.

وی علت تشخیص و درمان رتینوپاتی حتی بدون دریافت فرانشیز را پیشرفت سریع این بیماری دانست و گفت: فرصت درمانی برای این بیماری تنها 4 هفته است و چنانچه این فرصت را از دست دهیم نوزاد نارس باید تا پایان عمر نابینا باشد به همین علت اولویت ما تشخیص و درمان این بیماری است و دید اقتصادی وجود ندارد.

جباروند خاطرنشان کرد: از آنجا که بیماری رتینوپاتی بیماری سختی است و درمان سختی نیز دارد و کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان فارابی بالاست و هزینه پرداخت شده نیز دولتی خواهد بود از تمام اقشار به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی گفت: رتینوپاتی بیماری است که نوزادان متولد کمتر از 34 هفته بارداری و وزن کمتر از 2 کیلوگرم را تهدید می‌کند و چنانچه این بیماری به موقع تشخیص و درمان نشود به نابینایی مطلق می‌انجامد. ضمن اینکه مهلت درمان تنها 4 هفته پس از 31 هفتگی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: