کد خبر: ۵۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 17
شفا آنلاين-یک فوق تخصص گوارش و کبد عنوان کرد: پولیپ معده یک بیماری است که بدون علامت بروز می‌یابد که مهم‌ترین عامل در بروز این بیماری «ژنتیک» است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمود اسحاق حسینی درباره بیماری پولیپ معده گفت: پولیپ معده توده سلولی یا گوشت‌های اضافی هستند که بر روی دیواره داخلی معده تشکیل می‌شوند. پولیپ می‌تواند در تمام نقاط دستگاه گوارش ماننده روده، معده و ... ایجاد شود که به ندرت در معده بروز می‌یابد.


وی با بیان اینکه پولیپ‌های معده هیچ علامتی ندارند گفت: این بیماری به صورت اتفاقی تشخیص داده می‌شود به عنوان مثال زمانی که بیماران به علت سایر بیماری‌های گوارش به مراکز درمان مراجعه می‌کنند پزشک با انجام آندوسکوپی متوجه بیماری دیگری بنام «پولیپ معده» می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه یادآور شد: شایع‌ترین انواع پولیپ‌ها، هایپر پلاستیک و آدنوماتوز هستند. پولیپ‌های هایپر پلاستیک معمولا کوچک هستند و احتمال ندارد که بدخیم شوند بنابراین چندان نگران کننده نیست اما در پولپپ‌های آدنوماتوز احتمال سرطانی شدن وجود دارد.

وی با تاکید براینکه به طور کلی تمام پولیپ‌ها باید از بدن خارج شوند گفت: برداشتن پولیپ احتمال سرطانی شدن آن را بسیار کاهش می‌دهد.

اسحاق حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل در بروز پولیپ های معده ژنتیک است اما با افزایش سن احتمال بروز آن نیز بیشتر می‌‌شود.





آنا




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرداد
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
با سلام مامان من پولیپ معده داشت تو نمونه برداری اول توسط اندوسکوپی خوش خیم بود حالا پولیپ رو برداستن احتمال داره بد خیم باشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
انشالله که درآزمایش های بعدی هم همین حالت باشد
نگرانی شما باید حدالق های ممکن باشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: