کد خبر: ۵۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 15
شفاآنلاین-معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای افزایش نرخ باروری در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،'محمد اسلامی' افزود: امسال شش هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش بهداشت و درمان کشور اختصاص یافت که چهار هزار میلیارد ریال آن برای درمان ناباروری، زیرپوشش بیمه قراردادن داروهای ناباروران، کاهش هزینه های آنان و در راستای اجرای سیاستهای جمعیت افزایی تخصیص یافته است.

وی در باره دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش نرخ باروری در کشور(متوسط تعداد فرزندانی که در مدت باروری یک زن متولد می شوند) اظهار داشت: این وزارتخانه برای تدوین برنامه ششم توسعه کشور، سیاستهای افزایش جمعیت را بصورت پیشنهاد به سازمانهای کلان برنامه ریزی کشور ارائه کرده که اغلب آنان پذیرفته شده است.

اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب این قانون، برنامه های پیشنهادی وزارت بهداشت در دستور کار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد.

وی عوامل مداخله گر در توان باروری زوجها، بررسی علل عدم باروری، شناسایی عواملی که در سلامت جنین و مادر موثر است و اقداماتی برای تشکیل و تحکیم بنیان خانواده ها را از بندهای این پیشنهادات برشمرد .

اسلامی بیان داشت: وزارت بهداشت در این برنامه ها در تلاش است تا با تاکید بر سلامت مادران، درصورت فراهم بودن شرایط، خانواده ها را از بی فرزندی یا تک فرزندی به تعداد فرزندان بیشتر سوق دهد.

نرخ باروری کنونی در ایران 1.8 و در جهان 2.1 کودک به ازای هر مادر است.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت برای شرکت در همایش یک روزه 'ارتقای باروری مبتنی بر سلامت' به شهرکرد سفر کرده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: