کد خبر: ۵۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 15
شفاآنلاین-در محل کار به دليل محدوديت فضا ميکروب ها خيلي سريع از يک کارمند به کارمند ديگر سرايت مي کند؛ بدون شک رعايت بهداشت دست براي پيشگيري از بيماري ها موثر است اما تقويت سيستم ايمني بدن با مصرف موادغذايي مفيد راه بهتري براي مقابله با سرماخوردگي است.
1-هويج:

اين گياه غني از بتاکاروتن است و در بدن به ويتامين A تبديل مي شود. اين ويتامين براي تقويت سيستم ايمني لازم است و پوست و غشاي مخاطي در بيني، سينوس ها و دهان را سالم نگه مي دارد. از آن جا که اين مخاط بدن خط اوليه دفاعي است، تقويت پوست در فصل سرما اهميت زيادي دارد.

۲ - شکلات تلخ:

براي تقويت سيستم ايمني، کافي است يک تکه (حدود ۸گرم) شکلات تلخ ۷۰درصد يا بالاتر مصرف کنيد. شکلات تلخ حاوي آنتي اکسيداني به نام پلي فنول و ميزان زيادي عنصر روي است.

۳ - شير:

شير غني از ويتامين D است که سرماخوردگي و خطر بروز عفونت در قسمت فوقاني تنفسي را کاهش مي دهد.

۴ - جو دو سر:

جو دو سر، سرشار از ويتامين E، روي، مس، سلنيم، آهن، منيزيم و فيبر غيرقابل حل از جمله بتاگلوتن است. بتاگلوتن در اين ماده غذايي، حاوي خواص ضدميکروبي و آنتي اکسيداني است. بعضي از محققان معتقدند اين فيبر از گل اکيناسه در تقويت سيستم ايمني، قوي تر عمل مي کند و روند بهبودي را سرعت مي بخشد.

۵ - پرتقال:

مصرف مکمل هاي ويتامين C، راه مناسبي براي دريافت ويتامين C است؛ اما راه آسان تر، مصرف پرتقال است.

ويتامين C، سيستم ايمني بدن را بهبود مي بخشد، بافت پوست را ترميم مي کند و در برابر راديکال هاي مضر، آنتي اکسيدان آزاد مي کند.

۶ - فلفل دلمه اي قرمز:

ميزان ويتامين C موجود در فلفل دلمه اي، ۳ برابر بيشتر از يک عدد پرتقال است. فلفل دلمه اي نسبت به فلفل سبز ويتامين C بيشتري دارد.

۷ - دانه آفتابگردان:

يک مشت دانه آفتابگردان، ميزان بالايي ويتامين E، منيزيم و سلنيم به بدن مي رساند. ويتامين E، آنتي اکسيدان است که از آسيب ديدگي سلول ها پيش گيري مي کند و براي سلامت ريه لازم است.

۸ - ماست: 

پروبيوتيک هاي موجود در ماست سيستم گوارشي را از ميکروب هاي بيماري زا و باکتري هاي مضر دور نگه مي دارد.

۹ - رازيانه:

رازيانه، نوعي اکسپکتورانت طبيعي است و گرفتگي و سرفه را رفع مي کند. يک فنجان رازيانه تازه خرد شده ۲۰ درصد نياز روزانه بدن به ويتامين C را تأمين مي کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: