کد خبر: ۵۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 15
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 76 بیمارستان آماده بهره برداری کشور برای جذب نیروی انسانی با مشکل مواجه هستند.
به گزارش شفا آنلاین،«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» شامگاه شنبه در آیین بهره برداری اورژانس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) ساری به خبرنگاران گفت: تاکنون مجوز لازم برای استخدام نیروی انسانی این بیمارستان ها صادر نشده است.

وی اعلام کرد: با دستور اخیر رییس جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر صدور مجوز استخدام پرسنل بیمارستان های آماده بهره برداری امیدواریم این مشکل تا پایان امسال رفع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان 217 تختخوابی امام خمینی (ره) آمل به عنوان یکی از بیمارستان های آماده بهره برداری نام برد و ادامه داد: با جذب نیروی انسانی مورد نیاز، خدمات درمانی از طریق این بیمارستان ارایه خواهد شد.

وزیر بهداشت که از شامگاه شنبه برای افتتاح چندین طرح درمانی و بهداشتی به مازندران سفر کرده است، علاوه بر اورژانس بیمارستان قلب فاطمه الزهرا ساری، کلینیک دندانپزشکی مرحوم باغبان و اورژانس سوانح سوختگی شهید زارع را نیز افتتاح کرد.

افتتاح همزمان یکهزار خانه بهداشت روستایی کشور در خانه بهداشت زرندین شهرستان نکا از دیگر برنامه های وزیر بهداشت است.



* بهره برداری از طرح توسعه اورژانس بیمارستان سوختگی شهید زارع ساری

طرح توسعه ساختمان اورژانس بیمارستان سوختگی و روانپزشکی زارع ساری به عنوان تنها مرکز استان های شمالی نیز شامگاه شنبه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

تجهیز و انجام امور عمرانی اورژانس بیمارستان شهید زارع ساری با 18 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

فضای اورژانس بیمارستان سوانح سوختگی شهید زارع ساری از 300 به 500 مترمربع افزایش یافته است و همچنین اتاق شست و شوی شیمیایی برای ارایه خدمات به بیمارانی که دچار سانحه سوختگی شیمیایی می شوند، به این بخش اضافه شده است.

دو تخت ایزوله و چهار تخت بستری به امکانات موجود در اورژانس این بیمارستان افزوده شده که با افزایش فضا و تجهیزات، به ظرفیت پذیرش مصدومان سوختگی جمعی ناشی از انفجار و آتش سوزی در این بیمارستان تخصصی اضافه شده است.

بخش تریاژ با استانداردهای موجود برای پاسخگویی پرستاران به بیماران نیز در این بیمارستان ایجاد شده است.

بیمارستان سوختگی زارع اکنون 200 تخت فعال شامل 130 تخت روانپزشکی و 70 تخت سوختگی دارد و بیش از 500 نفر کادر درمانی اعم از پزشک متخصص و فوق تخصص در آن فعالیت دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه به مازندران چندین پروژه بهداشتی و درمانی که با هزینه بیش زا یکهزار میلیارد ریال اجرا شد را بهره برداری می کند.

بهره برداری 150 خانه بهداشت روستایی، ساختمان دانشکده دندانپزشکی ساری، سی تی اسکن بیمارستان های بوعلی سینای ساری و رازی قائمشهر بخشی این طرح ها به شمار می رود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: