کد خبر: ۵۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 30
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان ازدواج را یک قرارداد دانست که زوجین برای تداوم، پایداری و موفقیت آن باید 4 اصل را رعایت و به آنها پایدار باشند.

دکتر سید مظفر روحانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تأکید کرد: زن و شوهر باید در ابعاد اقتصادی، عاطفی، تفکر و روابط جنسی داد و ستد داشته باشند تا بر مبنای آن بهترین زندگی را برای سال های آتی زندگی اشان نیز رقم بزنند.

وی برای درک بهتر این ابعاد به توضیح مختصر هر یک از آنها پرداخت .

بُعد اقتصادی: غالبأ در یک زندگی مشترک زن و شوهر باید هر دو شاغل و در اقتصاد خانه نقش داشته باشند.

بُعد عاطفی: میزان علاقه میان زوج باید یک اندازه باشد، در ازدواج های زوری و بدون رضایت دختر و پسر به طور قطع ابعاد عاطفی خدشه دار خواهد شد.

بُعد تفکر: زن و شوهر باید توانایی مشورت درباره مسائل مختلف و مهم را داشته باشند، برای نمونه هنگام خرید ماشین، خانه و... در واقع نباید خودسرانه و به تنهایی دست به انجام کاری بگیرند.

بُعد مسائل جنسی: رابطه جنسی زن و مرد باید به گونه ای باشد که هر دو نهایت لذت را ببرند. رابطه جنسی نباید زوری باشد زیرا از دیدگاه پزشکی تجاوز به عنف تلقی می شود( حتی به رغم زن و شوهر بودن) بنابراین رابطه جنسی باید از صمیم قلب، با رضایت کامل و تمایل هر دو طرف صورت گیرد.

Bildergebnis für ‫اختلال جنسي‬‎

وی با اشاره به این که داد و ستد در 4 حوزه مذکور باید میان زن و مرد برابر باشد درعین حال اظهار کرد: این ابعاد بزرگ اند و به همین دلیل به تقویت یک ازدواج کمک می کنند و ازطرفی دیگر عدم رعایت آنها رابطه زوج را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

روحانی هشدار داد: گاهی عدم رعایت این ابعاد ازدواج را با شکست البته نا با طلاق شناسنامه ای، بلکه با طلاق عاطفی مواجه می کند؛ طلاق عاطفی یعنی زن و شوهر بدون وجود علاقه با هم زندگی می کنند.

عوامل خطرآفرین برای زندگی مشترک/حذف رابطه جنسی در دوران حاملگی ممنوع

عضو انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا تأکید کرد: برخی از زنان تا قبل از اتمام بارداری( برای نمونه 3 تا 4 ماه) توجه خاصی به همسرشان نمی کنند، برای نمونه ارتباط جنسی را متوقف می سازنند. در حالی که با مشورت پزشک امکان برقراری رابطه جنسی تا ماه های آخر حاملگی هم امکان پذیر است.

وی افزود: حال آن که این امر رابطه را با خطر مواجه می کند زیرا امکان دارد مرد برای ارضاي امور مسائل جنسی به بیرون از خانه کشیده شود. بنابراین پس از تولد نوزاد عشق میان مادر و نوزاد نباید وجود مرد را از روابط عاطفی حذف کند.

این روانپزشک توصیه کرد: برای این که مرد فکر نکند پس از تولد نوزادش مورد توجه همسرش قرار گرفته؛ زن باید در نگهداری از نوزاد ،همسرش را هم شریک کند تا به این ترتیب رابطه اش را تقویت نماید.

به گفته وی زوجین می توانند با رعایت موارد مذکور؛ برقراری روابط جنسی حتی در دوران حاملگی و حذف نکردن مرد پس از تولد نوزاد از روابط عاطفی ،زندگی موفق و با تداومی را برای خود طی سالیان متوالی نیز رقم بزنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شلیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
باسلام
مطالب ارزنده بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: