کد خبر: ۵۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 14
معاون وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صدور پروانه فعالیت بیمارستان ها، منوط به اجرای پروتکل های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پسماندهای بیمارستانی است.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر «محمد حاجی آقاجانی» در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: وزارت بهداشت طی یک دهه گذشته، اقدامات مهمی را درخصوص پسماندهای بیمارستانی انجام داده و براساس تعهد سازمانی خود، اعتبار بخشی بیمارستان ها و صدور پروانه فعالیت آنها را منوط به اجرای پروتکل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پسماندهای بیمارستانی کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون هفت هزار سنجه و شاخص برای اعتباربخشی در بیمارستان ها در نظر گرفته شده، تصریح کرد: مهمترین این شاخص ها رعایت بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی است که اگر بیمارستانی این شاخص را رعایت نکند، پروانه فعالیت برای بیمارستان صادر نمی شود.

حاجی آقاجانی خاطرنشان کرد: اکنون 90 درصد بیمارستان های کشور این پروتکل را رعایت می کنند و مشکل مابقی بیمارستان ها در این خصوص نیز رفع خواهد شد.

وی افزود: اکنون یکهزار دستگاه اتوکلاو (دستگاه بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی) در مراکز درمانی کشور وجود دارد و تعدادی از پرسنل نیز درخصوص پسماندهای بیمارستانی فعالیت می کنند.

تفاهمنامه همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست در راستای ارتقا وضعیت مدیریت فاضلاب­های بیمارستانی و پسماندهای پزشکی، شیمیایی و دارویی ناشی از مراکز بهداشتی، درمانی، کلینیک­ها و مطب­ها در کشور صبح شنبه به امضای وزیر بهداشت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: