کد خبر: ۵۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
شفا آنلاين-رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با تأکید بر لزوم حفاظت همیشگی از چشمان در برابر نور آفتاب گفت: در فصل زمستان نیز باید همچون فصل تابستان از چشم ها مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید حفاظت کرد.

به گزارش شفا آنلاين،علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: در زمستان که خورشید مایل می‌تابد و شدت نور خورشید از تابستان کمتر است نیز مانند تابستان اشعه ماورای بنفش وجود دارد و در سه نوع A,B,C موجود است که برخی در جو جذب می‌شوند و برخی به سطح زمین می‌رسد.


وی تصریح کرد: در بین این سه نوع اشعه ماورای بنفش، نوع A کاملاً به سطح زمین می‌رسد و می‌تواند به چشم آسیب بزند بنابراین در تابستان و زمستان باید از چشم‌ها توسط عینک آفتابی محافظت شود.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: در روزهای ابری سوختگی‌های پوست و چشم ناشی از تشعشع بیش از سایر روزها است چرا که افراد به علت نور کم احساس ناراحتی کمتری می‌کنند و به راحتی چشم خود را در معرض تشعشات ماورای بنفش قرار می‌دهند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران افزود: بنابراین در روزهای ابری مانند سایر روزها نیازمند عینک آفتابی هستیم چرا که نور از ابر عبور می‌کند و در لایه‌های آب موجود در ابر پراکنده می‌شود و به ظاهر کاهش می‌یابد ولی در حقیقت اشعه پراکنده شده و در فضا وجود دارد و به چشم آسیب می‌رساند.

وی گفت: چشم‌ها در فصول سرد سال که زمین پوشیده از برف است نیازمند حفاظت دو برابری در قیاس با فصول آفتابی هستند چرا که اشعه فوق بنفش در این فصول بیش از سایر فصول به چشم‌ها آسیب می‌زند.

میرزاجانی تصریح کرد: اگر کسی ساعت‌های طولانی در فضای بازی قرار داشته باشد که زمین پوشیده از برف باشد در پایان روز دردی در ناحیه قرنیه چشم احساس می‌کند که مشابه درد ناشی از نگاه کردن به منطقه ذوب جوشکاری است.

این اپتومتریست افزود: اشعه ماورای بنفش که از برف منعکس می‌شود و به چشم می‌رسد به حدی زیاد است که همان سوختگی‌های تشعشعی ناشی از جوشکاری را در چشم ایجاد می‌کند. بنابراین در هنگام پوشیده بودن زمین از برف حتماً‌ بایستی از چشم محافظت دو چندان کرد.




فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: