کد خبر: ۵۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
وزير بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تیم ویژه ای برای بررسی علمی ریزگردها در خوزستان تشکیل شود.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر هاشمی پس از بازدید از هورالعظیم و چند کانون داخلی بروز ریزگردها در خوزستان در نشستی با نمایندگان استان در مجلس افزود: دولت بنا برتاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بلافاصله تشکیل جلسه داد و پس از آن من به نمایندگی از دولت برای بررسی این موضوع خدمت مردم خوزستان رسیده ام.

وی گفت: در عین حال اقدامات کوتاه مدت و آنی از جمله نصب تجهیز سیستم هشدار دهنده اعلان بروزگرد و غبار، برقراری تسهیلات و امکانات حمل و نقل برون استانی برای مردم ، توسعه خدمات درمانی به مردم و توزیع ماسک باید انجام دهیم.
در این نشست نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عزم فوری دولت برای رفع این آلایندگی در کوتاه مدت تاکید کردند و خواستار کنترل منشا آلایندگی و ایجاد مانع اساسی نسبت به انتشار گرد و غبار و نیز حفاظت فردی شدند.
نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین برای ایجاد مانع اساسی در زمینه انتشار آلایندگی ، طرح توسعه کشاورزی و ایجاد فضای سبز ، جلوگیری از آب سد معشوره و سیمره ، کاشت نهال و مالچ پاشی ، مدیریت آب و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های دز تاکید کردند.

برخی از آنان برای ماندگاری نخبگان خواستار پرداخت حق بدی آب و هوای کارکنان ، عملیاتی کردن لایحه 3 درصد درآمد خالص نفت و تقدیم آن به مجلس و کاهش مالیات بخش خصوصی فعال استان شدند.

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با برشمردن آثار زیانبار گرد و غبار روی سلامت مردم ، بخش های اقتصادی از جهات کاهش محصولات کشاورزی و نیز صنعت گردشگری خواستار پیش بینی و پرداخت خسارت از دولت شدند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: