کد خبر: ۵۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 11
شفا آنلاين-آنهايي که در حرفه يا زندگي شخصي‌شان خوب درخشيده‌اند با مردم عادي خيلي تفاوت دارند. «زمان» براي اين افراد بسيار مهم است و در طول روز دست به کارهايي مي‌زنند که آدم‌هاي معمولي و ناموفق از آن غافل هستند. اگر شما هم قصد داريد همه امور زندگي شخصي و شغلي‌تان را يک‌باره دگرگون کنيد، اين نكته‌هايي را رعايت کنيد.
تلفن همراهتان را خاموش کنيد

هر صبح وقتي از خواب بيدار مي‌شويد، اولين چيزي که به آن نياز داريد، کمي آرامش و سکوت است تا در آن لحظات به آنچه قصد داريد در طول روز انجام دهيد، کاملا متمرکز شويد. اولين کاري که بايد انجام ‌دهيد، چک کردن گوشي تلفن همراه يا ايميلتان نيست بلکه دقايقي سکوت باعث مي‌شود بهتر روي فعاليت‌هاي روزانه‌اي که قصد انجامشان را داريد، تمرکز کنيد. عبادت و راز و نياز با خداوند در اين دقايق آغازين مي‌تواند تاثير زيادي در شروع يک روز خوب داشته باشد. با اين کار کل روز را در آرامش به سر خواهيد برد. وقتي آرامش صبحگاهي‌تان را به دست آورديد، مي‌توانيد بهتر امور روزانه‌تان را در دست بگيريد و مانع گرفتن تصميم‌هاي شتابزده شويد.


اهداف روزانه‌تان را بنويسيد

هر فردي در طول روز کارهاي زيادي براي انجام دارد اما اگر بدون مرور صبحگاهي آن به محل کارتان برويد، هرگز نمي‌توانيد مانند افراد موفق عمل کنيد و بهترين باشيد. توصيه ما به شما اين است که يک دفترچه يادداشت کوچک جيبي تهيه کنيد و هميشه آن را همراه خود داشته باشيد. در اين دفترچه اهداف روزانه يا هفتگي خود را با جزئيات بنويسيد تا اولا از قلم نيفتند و مهم‌تر از همه بتوانيد آنها را اولويت‌بندي کنيد. فهرست جزيي‌ترين کارهايتان را بنويسيد، مثلا اگر قرار است با کسي تماس تلفني برقرار کنيد يا ايميلي به کسي بفرستيد، حتما اين امور را در دفترچه‌تان يادداشت کنيد. با اين کار شاهد نظمي در کارهايتان خواهيد شد که زندگي کاري و شخصي‌تان را منسجم‌تر خواهد کرد.


به روز باشيد

صاحب هر شغلي که هستيد و هرچقدر هم در آن حرفه‌اي به نظر مي‌رسيد، نبايد خود را از شرکت در همايش‌ها يا جلسه‌هايي که در زمينه‌هاي مرتبط شغلي‌تان برگزار مي‌شود، محروم کنيد. حتي اگر شده در روز يک مقاله در رابطه با کاري که به آن مشغول هستيد، بخوانيد. اگر آشپز هستيد، دستور يک غذاي جديد بياموزيد، اگر طراح، معمار، معلم و يا پزشک هستيد، سعي کنيد مقاله‌اي مرتبط در حوزه خودتان بيابيد و آن را مطالعه کنيد. به روز بودن رمز درخشيدن در حرفه شماست. آن را جدي بگيريد.


از رسانه‌هاي اجتماعي کمک بگيريد

براي بيشتر ديده شدن، حتما در رسانه‌هاي اجتماعي فعال باشيد و روزانه در آن فعاليت داشته باشيد اما اين کار را هم با رعايت تعادل انجام دهيد. پست‌هاي دوستان و همکارانتان را در شبکه‌هاي اجتماعي دنبال کنيد و ارتباطتان را با آنها تازه نگه‌داريد. اگر اطلاعات به درد بخور و مفيدي يافتيد، آن را با ديگران به اشتراک بگذاريد. اما براي گسترش ارتباطات اجتماعي خود فقط به رسانه‌هاي اجتماعي اکتفا نکنيد. گاهي گوشي تلفن را برداريد و با دوستانتان صحبت کنيد. بهتر از اين کار هم اين است که در طول هفته يا در ماه حتما يک قرار ملاقات با دوستانتان بگذاريد و از نزديک جوياي حال يکديگر شويد. فراموش نکنيد داشتن ارتباطات قوي رمز موفقيت افراد موفق است. در طول روز وقتي را براي اين کار اختصاص دهيد و آن را هرگز از قلم نيندازيد. هرچقدر دوستان بيشتري داشته باشيد، به همان اندازه هم شانس ورود در مسيرهاي جديد برايتان بيشتر فراهم مي‌شود. مانند افراد موفق رفتار کنيد تا در واقعيت نيز در زندگي حرفه‌اي و شخصي‌تان موفقيت واقعي را تجربه کنيد.




زندگی مثبت




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: