کد خبر: ۵۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 12
متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین هشدارداد:
شفاآنلاین-متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری هشدارداد: در صورت کنارهم قرا داشتن دستشویی و حمام حتما باید با استفاده از یک پارتیشن این دو قسمت را از هم جدا و یک دستگاه تهویه هوا نیز در آن نصب کرد.

دکتر مهین جمشیدی ماکیانی در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین درباره عوارض قرار دادن وسایل بهداشتی در توالت گفت: به طور کلی هیچ وسیله ای از قبیل حوله، مسواک، صابون و دستمال کاغذی نباید در توالت گذاشته شود و در صورت قرار دادشتن این وسایل در توالت نیز خیلی سریع باید آنها را در معرض هوای آزاد وآفتاب قرار داد.

وی ادامه داد: چناچه این وسایل در توالت قرار گیرند احتمال بیشتر آلودگی های قارچی و رشد آنها وجود خواهد داشت و با انتقال این قارچ ها نیز یکسری عفونت های پوستی ایجاد می شود.


متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: یکسری عفونت ها نیز مربوط به خود توالت می شوند که با ایجاد میکروب های خاص از طریق دفع مدفوع متصاعد می شوند.پس در صورتی که افراد شرایط بهداشتی را رعایت نکنند و از تهویه استفاده نشود ممکن است این آلودگی ها بر روی حوله نیز ایجاد شود و به مرور موجب یکسری عفونت های گوارشی شود که از طریق دهان وارد دستگاه گوارش می شوند.

وی افزود: باتوجه به شرایط زندگی که در حال حاضر وجود دارد توالت ها معمولا خیلی کوچک هستند و تفکیک آنها از یکدیگر کار بسیار مشکلی است اما از نظر بهداشتی بهتر است که حوله و مسواک خود را ههواره بیرون از توالت بگذارند.

دستمال توالت

دکتر جمشیدی همچنین درباره قرار گرفتن دستمال در توالت اظهار کرد: اغلب به خانم ها توصیه می شود که بعد از اتمام دستشویی حتما خود را با دستمال خشک کنند تا به عفونت های قارچی مبتلا نشوند اما چناچه دستمالی که خانم ها برای خشک کردن خود استفاده می کنند مرطوب باشد برای آنها آلودگی و عفونت های قارچی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در محیط دستشویی حتما باید تهویه روشن باشد و به طور متناوب و به خصوص بعد از حمام به مدت 15 تا 20 دقیقه روشن بماند تا رطوبت موجود در محیط از بین برود. اما در صورتی که دستمالی که خانم ها برای خشک کردن خود استفاده می کنند خشک باشد مشکلی ایجاد نمی کند.

توالت فرنگی

متخصص بیماری های گرمسیری همچنین درباره استفاده از توالت های فرنگی خاطرنشان کرد: استفاده از توالت های فرنگی به شرط رعایت شرایط بهداشتی بهتر از استفاده از توالت های ایرانی است.

وی افزود: در نحوه استفاده از توالت های فرنگی حتما باید از کاغذ های مخصوص توالت استفاده کنند و بعد از استفاده از توالت نیز حتما باید در توالت را بسته و سپس سیفون را بکشند تا میکروب و آلودگی کمتر ایجاد شود. همچنین به طور مرتب نیز توالت را بشویند و آن را تمیز نگهداری کنند.

دکتر جمشیدی تنها مزیت توالت های فرنگی را نسبت به توالت های ایرانی در میزان فشار کمتر وارد شدن به زانو ها دانست و عنوان کرد: تنها از نظر بهداشت زانو ، کمر، مچ پا، و مفاصل توالت فرنگی نسبت به توالت ایرانی ارجح تر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از تمیز نبودن دور توالت فرنگی نگران می شوند و از ان استفاده نمی کنند درحالی که اگر پوست فرد سالم باشد و توالت فرنگی نیز تمیز باشد مشکلی ایجاد نخواهد شد.

بهداشت مسواک

متخصص بیماری های عفونی قرار دادن مسواک در توالت را از قرار دادن حوله در توالت بدتر دانست و توصیه کرد: بعد از استفاده از مسواک باید آن را در بیرون از محیط توالت قرار داد تا عفونت در مسواک به وجود نیاید و رشد نکند .

وی اضافه کرد: به دلیل آنزیم هایی که در محیط دندان وجود دارد احتمال عفونت در محیط دندان و دهان کمتر است و چنین عفونت هایی خیلی کم اتفاق می افتد. اما زمانی که افراد مسواک میزنند به لثه ها ضربه وارد می شود و همین موضوع موجب به وجود آمدن عفونت در لثه می شود و در بعضی مواقع نیز ممکن است تعداد میکروب ها زیاد باشد و از طریق خوراکی خورده شود و مشکلات دستگاه گوارشی را ایجاد کند.

دکتر جمشیدی توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد باید محیط دستشویی را مرتب و تهویه آن را نیز به طور متناوب روشن نگهداشت .همچنین از نگهداری حوله و مسواک در توالت خود داردی کرد و در صورت نگهداری این وسایل در محیط توالت آنها را تند تند شستشوکرد و در معرض یک محیط خشک نگهداری نمود تا از آلودگی جلوگیری گردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: