کد خبر: ۵۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 06
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی باهشداردرباره تبلیغات رنگارنگ ، موارد استفاده از تزریق چربی صورت در افرادی که به هر دلیلی حجمی از صورت شان کاهش یافته یا دچار نامنظمی و چین های عمیقی شده اند را تشریح کرد .

دکتر سید مهدی موسوی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در این باره افزود: همچنین به علت آسیب های قبلی یا بعد از عمل جراحی، ضربه ها، بدشکلی و فرو رفتگی در صورت، یکی از بهترین روش ها برای افزایش حجم صورت استفاده از تزریق چربی از بدن فرد است.

وی ادامه داد: به طور کلی باید در روند برداشت این سلول ها، طی پروسه آماده سازی چربی برای تزریق و تکنیک تزریق چربی به مواد مورد نظر برای جلوگیری از آسیب به سلول های زنده دقت بالایی اعمال شود.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در حقیقت موفقیت این روش یکی به جراح بستگی دارد که به درستی چربی را بر دارد و پس از آماده سازی با استفاده از تکنیک مناسب نیز تزریق را انجام دهد.

وی همچنین افزود: اما عامل دوم موفقیت تزریق چربی صورت، به بدن فرد و موضع مورد نظر برای تزریق چربی نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به این که تزریق چربی در لب با موفقیت بسیار پائینی همراه است، بیان کرد: در حالی که در محل های بی تحرک یا کم تحرک نظیر ناحیه پیشانی، گونه ها، محل اتصال بینی به صورت میزان جذب چربی تزریق شده نیز کمتر است.

وی با بیان این که تزریق چربی صورت محدودیت سنی ندارد اظهار کرد: اما در افراد مُسِن که پوست آنها دارای شلی است تزریق چربی به تنهایی مشکل افزایش سن صورت را حل نمی کند حتی شاید بیشتر منجر به ناهنجاری شود.حال آنکه در پوست های دارای قوام مناسب، تزریق چربی بیشترین جواب را می دهد.

وی با اشاره به این که هر چه پوست شل تر باشد نتیجه بخشی کمتر است، به شفا آنلاین گفت: بنابراین در افراد مسن ما برای جوان سازی ترکیبی از راه های دیگر مانند لیفت، لایه برداری های سطحی پوست، لیزر و از جمله تزریق چربی را نیز مورد استفاده قرار می دهیم.

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تأکید کرد: باید بدانیم در چه مواردی افزایش حجم و تزریق چربی مفید است و دوم این که در کدام ناحیه صورت این افزایش حجم نیز باید صورت بگیرد و در کدام نواحی صورت نگیرد.

وی یادآور شد: انجام تزریق چربی نیاز به فهم بالای علمی، تجربه بالای علمی و تخصص کافی دارد حال آن که متأسفانه امروزه شاهد دخالت افراد سودجو و هرگونه شرایط غیر آکادمی و علمی در این موارد هستیم.

جراح پلاستیک و زیبایی هشدار داد: این کار متأسفانه توسط برخی افراد انجام می شود که دارای کمترین شرایط هم نیستند و مردم هم تنها به صرف تبلیغات رنگارنگ داخل مجلات و ماهوراه جذب آنها می شوند. در حالی در بسیاری از موارد عوارض ناشی از این تزریق ها جبران ناپذیر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: