کد خبر: ۵۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
جراح و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- جراح و متخصص زنان و زایمان، اولین علامت حاملگی را عدم وقوع خونریزی قاعدگی در زمان مقرر، حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، ضعف و بی حالی اعلام کرد.

دکتر فرشته دانشمند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: اغلب زنان حامله صبح با حالت تهوع و استفراغ از خواب بیدارمی شوند.

وی توصیه کرد: در صورتی که قاعدگی در زمان موعد رخ ندهد برای مطلع شدن از وضعیت مثبت یا منفی حاملگی باید از تست" بی بی چک" یا آزمایش خون نیز استفاده کرد.این درحالی است که نتیجه تست بی بی چک تا 90 درصد اما آزمایش خون تا صد در صد درنشان دادن بارداری درست است.

عضو انجمن زنان و مامایی ایران در پاسخ به این که زنان حامله در ماه های اول برای جلوگیری از سقط جنین ملزم به رعایت چه نکاتی هستند، بیان کرد: خانم های فاقد سابقه سقط های قبلی و عدم ابتلا به بیماری های گوناگون هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت های قبلی اشان نیز ندارند.

وی توصیه کرد: اما باید از انجام ورزش های سنگین مانند دویدن های زیاد و یا کارهای طولانی مدت که منجر به خستگی اشان می شود نیز اجتناب کنند.

دانشمند هشدار داد: در صورت بروز حاملگی بدون برنامه ریزی، عوارض این دوران خیلی بیشتر در انتظار خانم هاست. بنابراین باید 3 تا 4 ماه قبل از حاملگی به پزشک مراجعه کرده و به آزمایشات قبل از دوران بارداری وبه توصیه های پزشک در طول بارداری نیز توجه کافی نمایند.

متخصص زنان و زایمان توصیه کرد: طبق تجویز پزشک خانم ها 3 تا 4 ماه قبل از بارداری روزانه باید اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنند و در صورت ابتلا به هر نوع بیماری قبل از درمان آنها به فکر فرزندآوری نباشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: