کد خبر: ۵۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 10
شفاآنلاین-محققان علوم پزشکی اعلام کردند کودکان مبتلا به اضافه وزن ، در بزرگسالی دو برابر بیشتر از دیگر همسالان خود در خطر ابتلا به سرطان مری قرار دارند.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر زوهار لوی و همکارانش در مقاله ای در شماره اخیر نشریه مدیکال تودی اعلام کردند بین سال های 1967 تا 2005 بر روی گروهی از افراد از سن نوجوانی تا میان سالی تحقیق کرده و دریافته اند ، چاقی خطر ابتلا به سرطان مهلک مری را دو برابر افزایش می دهد.
پیشتر ،‌ارتباط بین چاقی و سرطان به طور کلی مشخص شده بود ولی تاکنون نوع سرطانی که ممکن است به دنبال چاقی کودکان ایجاد شود مشخص نشده بود.
به گفته دکتر لوی، افراد بزرگسالی که چاق یا مبتلا به اضافه وزن هستند مستعد ابتلا به سرطان مری اند و علت احتمالی آن نیز رفلاکس است که در طول زندگی افراد چاق، آنها را درگیر می کند.
همچنین وضعیت اقتصادی اجتماعی کودک نیز بر احتمال ابتلای او به سرطان مری در بزرگسالی تاثیر خواهد گذاشت.
بر اساس تحقیقات مرکز ملی سرطان آمریکا که در سال های 2007 و 2008 انجام گرفت 68 درصد از بزرگسالان این کشور که بین 20 سال و بالاتر هستند ،‌ مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند.
این آمار در باره کودکان و نوجوانان آمریکایی نیز نگران کننده است زیرا 17 درصد از افراد دو تا 19 سال این کشور نیز چاقند.
به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز تودی،‌ هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.
مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: