کد خبر: ۵۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 08
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:
شفاآنلاین-مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: سیاست‌های وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی و کاهش قیمت آنها شده است.
به گزارش شفاآنلاین،مهندس سیدحسین صفوی ضمن بیان این مطلب گفت: وزارت بهداشت نظارت دقیقی بر روی کیفیت محصولات و تجهیزات پزشکی دارد و این نظارت‌ها در طول یکسال اخیر به دلیل فعال شدن کمیته‌های تخصصی نظارت بر واردات و تولید تجهیزات پزشکی تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پدیده قاچاق از گذشته در کشور وجود داشته است، گفت: با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت، دستورالعمل مبارزه با قاچاق، مختص تجهیزات پزشکی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و ابلاغ شده است که بر اساس آن به صورت جدی برای مقابله با پدیده قاچاق اقدام شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

صفوی افزود: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با توجه به شفاف‌تر شدن فرآیند تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح مراکز درمانی دولتی که براساس آن بیمار و همراهان وی برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند، عرضه کالاهای فاقد کیفیت و غیرمجاز در مراکز دولتی بسیار کم شده و در حد صفر رسیده است.

بنابر اعلام وب‌دا، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه گفت: با مجموع اقدامات انجام شده، عرصه برای افراد سودجو و افرادی که اقدام به ورود کالاهای غیرمجاز از مبادی غیرقانونی می‌کنند، تنگ شده است و اجازه ورود این گونه محصولات به مراکز درمانی داده نمی‌شود.

صفوی خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اتخاذ کرده است، باعث ارتقای کیفیت ملزومات پزشکی و کاهش قیمت آنها شده است و به بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی اطمینان خاطر می‌دهیم که روند درمانی آنها با تجهیزات پزشکی باکیفیت انجام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: