کد خبر: ۵۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 07
وزیر کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
شفاآنلاین-وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 85 درصد از دارو تحت پوشش بیمه است، گفت: مصرف سالانه دارو در ایران 11 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش شفا آنلاین،علی ربیعی در جشن شکرگزاری سلامت، افزود: در حال حاضر 85 درصد دارو‌ها تحت پوشش بیمه هستند و 90 تا 95 درصد داروهای بیماران خاص نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند که سهم دارو‌های خاص 2000 میلیارد تومان از 11 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پوشش 2500 قلم داروی جدید در دولت یازدهم، گفت: 30 قلم آن مربوط به داروی بیماران خاص است که دو هفته پیش 11 قلم آن برای پوشش بیمه تایید شد.

ربیعی با تاکید بر اهمیت پیشگیری بیان کرد: در یک سال اخیر هدفمان را روی طرح تحول متمرکز کردیم تا این طرح موفق شود اما باید به سمت پیشگیری و غربالگری حرکت کنیم و در تلاش هستیم که برخی از آزمایشات غربالگری تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وزیر رفاه با اشاره فوت همسرش به دلیل بیماری سرطان در سال 84 علیرغم تمامی تلاش‌های انجام شده و هزینه‌های سنگین درمانی افزود: شاید تشخیص به موقع همسرم را نجات می‌داد.

ربیعی با بیان اینکه بیماری یک واقعیت است و ما باید یاد بگیریم این واقعیت را به درستی درک کنیم، ادامه داد: خانواده، دوستان، نهاد‌های حمایتی جامعه و دولت باید از ابتدا در کنار فرد مبتلا به سرطان قرار گیرند. اما در حال حاضر نهاد حمایتی مناسبی در جامعه نداریم، درحالی که در گذشته خیر جمعی در جامعه بالا بود اما امروز این خیر کمرنگ شده بنابر این باید کاری انجام دهیم تا بتوانیم این روح را در جامعه دوباره احیا کنیم.

ربیعی در خاتمه از برنامه‌ریزی طرحی جدید در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: طرحی داریم تا در آیندهٔ نزدیک افرادی که به بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: