کد خبر: ۵۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 06
شفا آنلاین:این بیماری ناهنجاری جنین است که تمام بدن جنین ورم می‌کند و مایع در پوست و همه قسمتهای اندامهای جنین جمع شده و در آخر به مرگ جنین منجر می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین-آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان  گفت: هیدرو فتالیس یک ناهنجاری جنینی است که تمام بدن جنین ورم کرده به عبارتی مایع در پوست و همه قسمتهای اندام داخلی جنین جمع می‌شود و منجر به مرگ جنین می‌شود.

وی ادامه داد: علتهای هیدروپس فتالیس می‌تواند کم خونی شدید جنین، ناسازگاری خونی بین مادر و جنین، ناهنجاری‌های قلبی جنین انواع سندرمهای مختلف که به علت اختلاف کروموزومی است باشد.

دیباج بیان کرد: این ناسازگاری خونی این گونه است که مادر rh+ ،- rh و جنین+ rh باشد و خونریزیهایی در طی حاملگی اتفاق می‌افتد که خون مادر و جنین مخلوط شده که این فعالیت ایمنی که در بدن مادر رخ می‌دهد باعث ایجاد آنتی بادیها می‌شود و در نهایت گلبول خون جنین را تخریب می‌کند که در این صورت جنین دچار کم خونی شدید می‌شود و قلب برای جبران این کم خونی فعالیت خودش را خیلی زیاد می‌کند در نتیجه جنین ورم کرده.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این مشکل پس از مراجعه مادر به پزشک متخصص آمپولهایی را می‌گیرد که باعث جلوگیری از این اتفاق می‌شود.

برچسب ها: متخصص ، زایمان ، جنین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: