کد خبر: ۵۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
شفاآنلاین-معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو، از تجدید نظر در واردات فرآورده های پر نمک خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سهیل اسکندری افزود: برنامه های این اداره کل برای مصرف نمک در سبد غذایی مردم دو محور اصلی دارد که شامل ید دار کردن نمک و کاهش مصرف نمک است.

وی با اشاره به همکاری سازمان غذا و دارو و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در ابلاغ بخشنامه ای به کارخانه های تولید مواد غذایی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه کارخانه ها ملزم شده اند استفاده از نمک در تولید محصولات خود را به میزان 10 درصد کاهش دهند و از ورود فرآورده های غذایی پر نمک به کشور جلوگیری شود.

اسکندری ادامه داد: همچنین بر اساس دستور سازمان غذا و دارو این کارخانه ها باید خلوص نمک مورد استفاده خود را از طریق سیستم مربوطه کنترل کنند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به عنوان قطب کارگروه نمک انتخاب شده است خاطر نشان نمود:طبق بررسیهایی که از طریق معاونت های غذا و داروی دانشگاه ها صورت می پذیرد تمام اطلاعات گردآوری شده و اگر عدم انطباقی وجود داشته باشد در این کارگروه جمع بندی و تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: