کد خبر: ۵۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
شفاآنلاین-یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه جوش‌های سر سیاه و سر سفید در زنان به دلیل مصرف لوازم آرایش شایع‌تر است، گفت: مصرف برخی از خوراکی‌ها مانند نوشابه گازدار و شکلات باعث افزایش این جوش‌ها می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن اعتمادزاده با بیان اینکه دو نوع جوش سر سیاه و سر سفید وجود دارد، افزود: هر دو نوع جوش، نمایی از بیماری آکنه هستند که افراد آن را به عنوان جوش جوانی می‌شناسند.

وی این نوع از جوش‌ها را حاصل ترشح چربی پوست دانست و تصریح کرد: با جمع شدن ترشحات چربی در مجرای خروجی پوست، در صورت باز بودن سر آن به دلیل فعل و انفعالات اکسیداسیون سر آن سیاه می‌شود، اما اگر مجرا باز نباشد و در تماس با هوا قرار نگیرد به صورت جوش سر سفید ظاهر می‌شود.

این متخصص پوست و مو در خصوص روش درمان جوش‌های سر سیاه و سر سفید گفت: برای درمان این نوع از جوش‌ها از صابون و کرم‌هایی که باعث بیرون آمدن چربی می‌شود، استفاده می‌شود اما اگر در سنین پایین و نوجوانی همراه با جوش‌های قرمز باشد، کپسول نیز به این افراد داده می‌شود.

اعتمادزاده یادآور شد: افرادی که جوش‌های سر سیاه و سر سفید دارند، بویژه زنان باید کمتر از مواد چربی و لوازم آرایش استفاده کنند.

وی جوش‌های سر سیاه و سر سفید را در زنان به دلیل مصرف لوازم آرایش شایع‌تر دانست و بیان کرد: ترکاندن این جوش‌ها کار اشتباهی است؛ زیرا باعث التهاب، سوراخ شدن پوست صورت و به جا ماندن لکه می‌شود. بنابراین باید با داروهای متناسب دهنه این جوش‌ها باز و چربی را خارج کرد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه جوش‌های سرسیاه و سر سفید بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند؛ دیده می‌شود، گفت: ایجاد جوش‌های سر سیاه و سر سفید در افراد یک زمینه فردی دارد و افرادی که مستعد این نوع از جوش‌ها هستند بویژه زنان باید از لوازم آرایشی چرب که باعث ایجاد جوش می‌شود، پرهیز کنند.

اعتمادزاده در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از کرم‌ها، فست فود، نوشابه گازدار، شکلات، کاکائو، مواد رنگی در غذاها و به طور کل هر روشی برای از بین بردن موهای بدن بکار می‌رود و منجر به افزایش جوش‌های سر سیاه و سر سفید می‌شود، اجتناب کرد.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: