کد خبر: ۵۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 06
متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو وزیبایی هشدار داد: متأسفانه بازار ایران به خصوص درزمینه قاچاق مواد آرایشی آن هم با کیفیت پائین نیز خیلی داغ است.
دکتر سیمین صرافی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: متأسفانه این محصولات بدون نظارت کامل ارگان های بهداشتی وارد کشور می شوند، بنابراین قبل از خرید هر نوع محصولی حتمأ باید به برچسب اصالت مندرج روی آن نیز توجه شود.

وی تأکید کرد: همچنین توجه به تاریخ تولید و انقضاء و همین طور مجوز وزارت بهداشت روی محصول مورد نظر نیز اهمیت بسزایی دارد.

وی هشدار داد: به طور جدی باید از خریداری هرنوع لوازم آرایشی بهداشتی از دستفروشان نیز خودداری نموده و فقط باید این محصولات از فروشگاه های معتبر خریداری شود.

نحوه نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی

صرافی توصیه کرد: ترجیحأ محصولات آرایشی بهداشتی را باید در نواحی خشک و خنک نگهداری کرد نه در تماس مستقیم با نور؛ ضمن این که چنین محصولاتی نباید در مجاورت منابع حرارتی مانند شوفاژ یا بخاری قرار گیرند.

وی همچنین افزود: از طرفی دیگر قراردادن محصولات آرایشی بهداشتی در محیط های مرطوب مانند حمام نیز احتمال افزایش آلودگی و میکروبی شدن وسایل را در پی دارد.

عضو انجمن متخصصان پوست و مو ایران هشدار داد: برای نمونه زمانی که قسمت جامد محصولی از قسمت مایع جدا و با بوی بد، تند و تغییر رنگ واضح مواجه شد حاکی از فساد آن ماده است که از مصرف این مواد باید به طور جدی خودداری کرد.

به گفته وی یکی از عمده وسایلی که باعث آلرژی به مواد آرایشی بهداشتی در مواد نگهدارنده می شود، ناشی از عطر یا رنگ های به کار رفته در آن است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: