کد خبر: ۵۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
رئیس مرکز اورژانس کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز اورژانس کشور با اشاره به این که متأسفانه کمبود 7هزار نفری نیروی اورژانس همچنان پا برجاست، از اضافه کردن حدود250 دستگاه آمبولانس های کمک دار به ناوگان كنوني خبر داد که توزیع آنها طی چند ماه آینده انجام خواهد شد.
دکتر امین صابری نیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش ايم تا از ماه آینده به سمت توزیع حدود 500دستگاه آمبولانس دیگر نیزحرکت کنیم. ضمن این که در مسیر خرید نوع دیگری از آمبولانس هم هستیم که کارهایش در حال انجام است و امیدواریم از سال آینده شاهد توزیع آنها نيز باشیم.

وی در خصوص كمبود 7هزار نیروی اورژانس کشورنيز تصریح کرد: تلاش و صحبت هایمان را با دولت انجام داده ایم اما هنوز با کمبود نیرو روبروبوده و امیدواریم هر چه سریع تر این موضوع نیز حل شود.

مهم ترین مشکلات گریبان گیر اورژانس کشور

وی با اشاره به این که فرسودگی ناوگان آمبولانسی، کمبود نیروهای انسانی متخصص و توسعه اورژانس هوایی از معضلات اصلي اورژانس کشوراست اظهار کرد: از دولت انتظار داریم به اورژانس پیش بیمارستانی، نگاه ویژه ای داشته باشد.

صابری نیا تأکید کرد: از آنجا که افراد حاضر در اورژانس پیش بیمارستانی در حریم خصوصی مردم وارد می شوند باید درباره اين موضوع نگاهی ويژه وجودداشته باشد که مردم احساس امنیت کنند.بنابراین باید نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی یا 115 افرادی شناخته شده ومطمئن باشند.

وی افزود:ازآنجا كه اين موضوع حاکمیتی است از دولت تقاضا داریم به ما مجوز جذب نیرو بدهد تا بتوانیم آن را ترمیم کنیم.ضمن این که اميدواريم به ما اجازه توسعه نيز داده شود.به راستي دولت در بحث نیروی انسانی؛ تأمین منابع و پرداخت پول باید نگاه ویژه ای به اورژانس پیش بیمارستانی داشته باشد.

وی در پاسخ به این که به طور معمول چقدر طول می کشد اورژانس های جاده ای به محل حادثه برسند، گفت: استاندارد ما 14 دقیقه است اما هنوز جاده های اصلی و فرعی ما با کسری و کمبود نیروی اورژانس پیش بیمارستانی نیز مواجه اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت سلامت یک جامعه را به امنیت شهری و اجتماعی وابسته دانست و افزود: یکی از جاهایی که امنیت مهمی دارد بخش اورژانس پیش بیمارستانی است که باید با تمام و بالاترین سطح کیفیت نیز خدمت رسانی کند.

وی تأکید کرد: اما متأسفانه کمبود نیروی انسانی و کمبود و فرسودگی آمبولانس ها این امنیت را به خطر خواهد انداخت.

صابری نیا در پایان یادآور شد: امیدوارم که نگاه ویژه ای به اين بخش شود و اورژانس های پیش بیمارستانی را به عنوان یک جای حساس، حاکمیتی و بسیار مهم در سلامت نگاه كنند و تمام مدیران و مسئولان سیاست گذار به کمک این بخش بشتابند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
چرا مجوز جذب نیروی عملیاتی به اورژانس پیش بیمارستانی نمیدن!با اینکه کمبود نیرو شدیدی در این بخش وجود داره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: