کد خبر: ۵۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 08
رئيس انجمن جراحان قلب كشور در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین-رئيس انجمن جراحان قلب و عروق با بیان اینکه پیوند قلب جراحی ساده ای است گفت: پیوند قلب از نظر جراحی کار خیلی پیچیده ای نیست اما نگهداری و کنترل بعد از عمل اهمیت زیادی دارد.

دكترمحمدعلی یوسف نیا در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن بيان اين مطلب درباره تاثیر سن افراد در جراحی پیوند قلب اظهار کرد: هیچ فرقی نمی کند که جراحی پیوند قلب در چه سنی بر روی افراد انجام شود مگر اینکه بیمار از قبل مورد جراحی قرار گرفته باشد که البته در این قبيل موارد کار کمی سخت تر خواهد بود.

وی همچنین درباره آموزش پیوند قلب دركشورنيز گفت: در حال حاضر مطالب علمی بسیار گسترش و وسعت پیدا کرده است و شاخه های زیادی برای پزشکی از قبیل تخصص، فوق تخصص و جراحی و ... به وجود آمده است و به همین صورت تخصص ها در حال شاخه شدن هستند که این موضوع در مورد پیوند قلب نیز صدق می کند.

پروفسور یوسف نیا ادامه داد: افرادی که در هر کدام از این بخش ها و شاخه ها کار می کنند باید در همان جا این آموزش ها را نیزفراگيرند. البته این کاری نیست که بشود در هر بیمارستانی انجام داد بلکه نیاز به یک سازمان دارد که بتواند برنامه های آموزشی را تنظیم کند تا این آموزش ها به افراد داده شود.

جراح قلب و عروق با بيان اينكه ایران در زمینه پیوند قلب در جهان وضعيت مطلوبي دارد بیان کرد: ایران در مقایسه با دیگر کشورها در وضعیت مناسبی از نظر تجربه و فعالیت در این زمینه است .

وی همچنین در ارتباط با نتايج طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: یک بخش از طرح سلامت بسیار خوب و کار آمد بوده است اما بخش دیگر آن خوب نبوده است .ضمن اينكه معتقدم موفق شدن این طرح در دراز مدت نیازمند یک کارشناسی خردمندانه است نه کارشناسی شخصی. تنها در آن صورت است که می توان به هدف اصلی دست پیدا کردو آن را به انجام رسانید.

پروفسور یوسف نیا همچنین درباره حمايت بیمه ها ي پايه از جراحي هاي قلب، با بیان اینکه باید یک پایه و اساسی برای پرداخت هزینه های جراحی قلب وجود داشته باشد گفت:با توجه به اینکه جراحی قلب یک کار گروهی است به همين خاطر از بیمه ها انتظار داريم که هزینه های جراحی های قلب را نيزبه طورمطلوب بپردازند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: