کد خبر: ۵۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 01
درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین صورت گرفت:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت درواکنش به ضرب و شتم یک پرستار توسط پزشک گفت: بی تردید این اقدام به هیچ عنوان پسندیده نبوده وموضوع هم تحت پیگیری است. حال آنکه در هر صنفی آن هم درزمان ارایه خدمات گسترده،برخی بد اخلاقی ها وحتی بروزبرخی تخلفات نیز قابل پیش بینی است.

دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خاطرنشان کرد: اما قدر مسلم ما در جامعه پزشکی کشور با مجموعه ای از پزشکان شریف ، دلسوز و خدوم مواجه ایم که در جهت خدمت گذاری به مردم در اقصی نقاط کشور به طورشبانه روزی در تلاش اند.

وی ادامه داد: زمانی که بیمار در شرایط روحی خاصی قرار دارد احتمال بروز تنش بین گروه های پزشکی و بیماران در همه جای دنیا همیشه و همه جا بین گروه های پزشکی و بیماران نیز وجود دارد .زیرا شرایط روحی پایدار نیست و بالطبع توسط جامعه پزشکی هم این مسایل درک می شود.

آقاجانی تأکید کرد: اما اگر در این زمینه تخلفی رخ دهد از طُرق مختلف این موضوع ها بررسی خواهد شد. به عنوان نمونه هیئت های انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز بر تخلفات حرفه ای رسیدگی می کنند. در مجموعه بیمارستان های دولتی کشور هم هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری برای پزشکان درمانی را داریم.

وی همچنین افزود: همین طور هیئت های انتظامی رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی هم در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای رسیدگی به تخلفات فعال هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت اذعان کرد: حال در صورتی که مردم در این مورد شکایتی داشته باشند، می توانند به معاونت های درمان دانشگاه علوم پزشکی سراسرکشور مراجعه نمایند و طرح موضوع کنند.

وی یادآور شد: یا اگر در بخش خصوصی مشکلی رخ داده باشد علاوه بر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی می توانند به سازمان نظام پزشکی شهرستان مربوطه نیز مراجعه نمایند که این مسایل در هیئت های انتظامی نظام پزشکی هم قابل طرح و پیگیری است.امادرمجموع امیدواریم هیچ وقت شاهد این مسایل درهیچ مرکزدرمانی نباشیم.

گفتنی است هفته گذشته  یکی ازپرستاران بیمارستان قلب شهیدرجایی تهران ازسوی یکی ازپزشکان موردضرب وشتم قرارگرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: