کد خبر: ۵۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 01
حکیمی پور:
شفاآنلاین-«احمد حکیمی پور» گفت : پیاده روی وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا نشانه ای مثبت و رو به جلو در فرایند مذاکرات است. در این شرایط باید از تیم مذاکره کننده هسته ای که افرادی 'زبردست، شجاع و مورد وثوق' هستند حمایت کنیم.
به گزارش شفا آنلاین،دبیر کل حزب اراده ملت ایران اظهار داشت: فضاسازیها و مباحث حاشیه ای کمکی به تامین منافع ملی نمی کند. سیاسیون و جریانات سیاسی بدانند که عرصه سیاست خارجی ماورای درگیری ها و کشمکش های سیاسی و جناحی است .

وی گفت: اتفاقا پیاده روی وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه آمریکا نشانه ای مثبت و رو به جلو در فرایند مذاکرات و حل پرونده هسته ای است و می توان به آن نگاه مثبت داشت .

این فعال سیاسی افزود: بالاخره امیدی در جامعه نسبت به حصول نتیجه در فرایند مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 به وجود آمده است. در شرایط فعلی باید از تیم مذاکره کننده هسته ای که از عناصر زبردست، شجاع،معتبر و مورد وثوق در عرصه سیاست خارجی هستند پشتیبانی کنیم تا مذاکره کنندگان بتوانند از موضع محکمتری از منافع ملی مان دفاع کنند.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه ایجاد بحث های حاشیه ای و فضاسازی های سیاسی کمکی به هدف تقویت موضع ایران در مذاکرات نمی کند گفت: چه بسا این قبیل اقدامات باعث تضعیف جایگاه مذاکره کنندگان کشورمان شود.

وی افزود: سیاسیون و جریانات سیاسی بدانند که عرصه سیاست خارجی ماورای درگیری ها و کشمکش های سیاسی و جناحی است و به منافع ملی گره خورده است و عملکرد دستگاه دیپلماسی پیوند عمیقی با مسائل کلان ملی دارد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در قضایای کلیدی همچون مذاکرات هسته ای هماهنگی لازم بین مجریان و محوریت نظام که رهبر انقلاب هستند وجود دارد. بهتر است جریانات سیاسی این قبیل مسائل را به کشمکش های سیاسی تقلیل ندهند تا در چارچوب تعریف شده به پیش برود.

حکیمی پورخاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها از مذاکره کنندگان هسته ای حمایت و تاکید کرده اند که باید از تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت شود و مجموعه های درون نظام هم در این زمینه باید خود را با آهنگ رهبری هماهنگ کنند.

وی اضافه کرد: طرح مسائلی همچون پیاده روی وزیر امور خارجه به وزیر امور خارجه آمریکا از جمله مسائل حاشیه ای است و امری است که معمولا در دیپلماسی و مذاکرات بی سابقه نیست هم در مورد دیگر کشورها و هم در کشور ما این مسئله بی سابقه نبوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اتفاقا پیاده روی وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه آمریکا نشانه ای مثبت و رو به جلو در فرایند مذاکرات و حل پرونده هسته ای است و می توان به آن نگاه مثبت داشت .

پیاده روی محمد جواد ظریف با جان کری طی روزها و هفته های گذشته دستمایه حملات بی سابقه منتقدان وزیر امور خارجه به ویژه در مجلس شورای اسلامی بوده است به طوری که علاوه بر تذکرهای گسترده کتبی و شفاهی در هفته های گذشته ،تعدادی از نمایندگان این هفته وزیر امور خارجه کشورمان را به بهارستان دعوت کرده اند تا درباره این اتفاقات برای آنان توضیح دهد.

در طرف مقابل نیز دولت دموکرات اوباما درباره مذاکرات هسته ای با ایران، زیر سایه سنگین فشارهای صهیونیست ها از طریق سناتورهای جمهوری خواه قرار دارد که به تازگی اکثریت را در کنگره ایالات متحده آمریکا به دست آورده اند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: