کد خبر: ۴۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 01
معاون وزير بهداشت:
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 8500 میلیارد تومان سالانه به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بیماری سرطان در ایران هزینه می شود.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر آقاجانی در نشستی خبری با عنوان پویش ملی مبارزه با سرطان افزود: 1200 میلیارد تومان برای داروهای سرطان در سال هزینه می شود که 83 درصد را دولت یا از طریق سازمان های بیمه گر یا به طور مستقیم از طریق وزارت بهداشت پرداخت می کند.
وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص و درمان سرطان گفت: آمایش سرزمینی مراقبت از سرطان، بررسی وضع موجود، شناسایی بیماران، محاسبه فاصله بین وضع موجود تا 1404، سطح بندی خدمات سرطان و حفاظت مالی از بیماران سرطان جزو این برنامه هاست.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: زیرساخت های مبارزه با سرطان محدود و غیرعادلانه است و در این بخش نیازمند کمک های دولتی و غیر دولتی هستیم.
دکتر آقاجانی با بیان این که تا سال 1404 نیازمند سه برابر شدن اعتبارات و امکانات حوزه درمان و پیشگیری سرطان هستیم گفت: 60 دستگاه پرتودرمانی جدید برای سال 94 نیاز داریم که امیدواریم خریداری شود.
وی با بیان این که برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان به زودی نهایی و در چند روز آینده رونمایی می شود؛ افزود: سرطان چهارمین جایگاه را در بین بیماری ها و سومین عامل مرگ و میر است که یک سوم آن با تشخیص زودهنگام و 40 درصد کلا قابل پیشگیری است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: