کد خبر: ۴۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 01
شفاآنلاین-رییس اداره سرطان وزارت بهداشت از آغاز غربالگری سه سرطان پستان،‌ روده بزرگ و دهانه رحم در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر مطلق در نشست خبری هفته ملی مبارزه با سرطان با حضور دو معاون وزیر بهداشت افزود: سرطان دومین علت مرگ و میر در جهان است که سالانه 14 میلیون نفر به آن مبتلا می شوند.
وی با بیان این که سالانه 8 میلیون نفر بر اثر سرطان در جهان فوت می کنند افزود: تا سال 2030 با افزایش دو برابری، تعداد مبتلایان به سرطان در جهان به27 میلیون نفر خواهد رسید.
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در ادامه به آمار این بیماری در ایران پرداخت و گفت: سالانه 90 هزار مورد جدید سرطان در کشور گزارش می شود؛ هر چند بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است.
دکتر مطلق افزود: سرانه بیماری سرطان در ایران برای مردان 134 نفر و برای زنان 128 نفر در یکصد هزار نفر است.
وی افزایش امید به زندگی و سن جمعیت را یکی از دلایل افزایش بروز سرطان در کشور برشمرد و گفت: در سال 58 میانگین سن افراد 58 سال و در سال91 متوسط 73 و یک دهم سال بود و این در حالیست که در جهان 70 و هشت دهم سال بوده است.
دکتر مطلق شیوه زندگی ناسالم، تغذیه و عوامل محیطی را از دیگر دلایل افزایش سرطان در ایران عنوان کرد.
رییس اداره سرطان کاهش مصرف سیگار و دخانیات، کنترل عفونت ها، فعالیت بدنی و تغذیه سالم را از راهکارهای کاهش سرطان برشمرد.
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: همایش ملی روز جهانی سرطان پس فردا با حضور رییس جمهور و چندتن از وزرا در تالار وحدت برگزار می شود.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: