کد خبر: ۴۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 01
شفاآنلاین-پزشکان به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن قهوه در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست موثر است.
به گزارش شفاآنلاین، نتایج تازه ترین تحقیقات پزشکی در آمریکا که در پایگاه اینترنتی فوربس منتشر شده حاکی از آن است افرادی که به مقدار زیاد قهوه مصرف می کنند، نسبت به دیگران کمتر با خطر تومور بدخیم پوستی ملانوما که وخیم ترین نوع سرطان پوست محسوب می شود، مواجه هستند. در واقعی برخی از ترکیبات موجود در قهوه مانع از گسترش مهلک ترین نوع سرطان پوست یعنی ملانوما در بدن می شود اما یک فرد برای برخوردار شدن از فواید قهوه لازم است که هر روز دست کم چهار فنجان از این مایع را بنوشد.
بنا به اعلام موسسه ملی سرطان در فرانسه، در میان انواع سرطان پوست، ملانوما نسبتا نادر است اما مهلک ترین آنها محسوب می شود. در سال دو هزار و ده، هشت هزار و پانصد مورد ابتلا به ملانوما در فرانسه مشاهده شد و در میان انواع سرطان رایج در فرانسه در مکان یازدهم قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوپوئن، پزشکان آمریکایی در تحقیقات خود نزدیک به چهل و چهار هزار و هفتصد نفر در رده سنی پنجاه تا هفتاد و یک سال را که به هیچ سرطانی مبتلا نبودند، مورد مطالعه قرار دادند. پس از یک دوره ده ساله، دو هزار و نهصد نفر از آنها به ملانوما مبتلا شدند و بیش از یک هزار و نهصد نفر از آنها نیز آثار و نشانه های نوع دیگری از سرطان پوست را بروز دادند. پزشکان تلاش کردند در این افراد رابطه ای میان بروز سرطان و رژیم غذایی آنها پیدا کنند: در آن دسته از افرادی که مقدار زیادی قهوه و دست کم چهار فنجان از این نوشیدنی در روز مصرف می کردند، خطر ابتلا به ملانوما بیست درصد کاهش یافته بود. این تحقیق نشان داد که ترکیبات موجود در قهوه خطر سرطانی شدن سلولها را از بین می برد و التهابات ، استرسهای اکسیداتیو و همچنین آسیب های دی ان ای سلولها را کاهش می دهد.
استرس اکسیداتیو یا عامل اکسید شدن، همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می شود.
پیش از این نیز تحقیقاتی درباره خواص مفید قهوه و تاثیر آنها در جلوگیری از سرطان صورت گرفته بود اما نتایج آن این اندازه متقاعد کننده نبود.



برچسب ها: قهوه ، دشمن ، سرطان پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: